Вітаю Вас, Гість
Головна » 2016 » Жовтень » 16 » Тиждень наставників
17:06
Тиждень наставників

З 03 по 07 жовтня 2016 року в КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради" був проведений тиждень наставників на тему: «Формування життєвої компетентності учнів за допомогою ігрових методів навчання». У тижні взяли участь 8 педагогів-наставників: 6 вчителів вищої категорії, з них 4 мають педагогічні звання «учитель-методист» та «старший учитель» та по 1 педагогу першої та другої категорій.

У ході тижня було проведено 8 відкритих заходів: 7 уроків, під час яких вчителі-наставники продемонстрували використання ігрових методів роботи з метою формування життєвих компетентностей школярів, та 1 методичний захід.

Зокрема, Васюрина Н.М. на уроці основ здоров’я в 2-Б класі з теми «Навчання і відпочинок», формуючи основи збереження та зміцнення здоров’я, любов до життя, бажання правильно облаштувати куточок відпочинку в класі та вдома, утримувати чистоту і порядок, використала вправи «Кольорова терапія», «Що корисного для здоров’я ви робили сьогодні вранці?», інтерактивні вправи «Листопад», «Мікрофон». Частиною уроку було створення та розв’язування проблемної ситуації. Формуючи практичне застосування знань, використала вправу «Кошик».

Романюк Л.В. на уроці математики в 1-А класі з теми «Закріплення знань про число 5. Порівняння чисел в межах 5. Попереднє і наступне числа» продемонструвала міжпредметні зв’язки з читанням. Формуючи предметні компетентності учнів, створюючи умови для розвитку математичного мовлення, мислення, виховуючи любов до книги та читання, мотивуючи учнів до здобуття знань, необхідних в житті, учитель використала нестандартну форму проведення уроку: урок-казка. Зацікавлюючи учнів до сприйняття матеріалу, на урок завітав казковий персонаж – Попелюшка. Розв’язуючи завдання від Попелюшки, учні через ігри «Весела лічба», «Впізнай число» провели усний рахунок, через гру «Допоможи Попелюшці» повторили склад чисел 3, 4, 5, опрацювали нерівності. Розглядаючи карету Попелюшки, закріплювали знання про геометричні фігури.

Вакулка В.І. на уроці історії в 5-В класі з теми «Писемні джерела в історії. Архіви» продемонструвала молодим педагогам доцільність проведення дидактичних ігор на уроці, їх місце та значення. Використовуючи ігри на різних етапах уроку, зокрема: організаційний момент – гра «Пароль», етап підготовки учнів до активного засвоєння знань – створення проблемної ситуації, етап засвоєння нових знань – ігри «Слово за словом», «Пишемо літопис», етап закріплення нових знань – гра «Чиста дошка», учитель навчала учнів на елементарному рівні здобувати інформацію з писемних джерел, визначати їх значення для майбутнього, створювала умови для розвитку творчої уяви школярів, мислення, історичного мовлення.

Окунінець Ж.М. під час проведення уроку геометрії в 8-А класі з теми «Узагальнення знань про види паралелограмів» з перших хвилин уроку об’єднала учнів у три групи «Прямокутники», «Ромби», «Квадрати». З метою створення оптимальних умов для кращого засвоєння предметних знань використала сервіс learningapps, за допомогою якого учні кожної із груп повторили властивості окремих паралелограмів. Аналізуючи контрольну роботу, диференціювала роботу: учні з високим рівнем навчальних досягнень виконували завдання з конкурсу «Кенгуру». На етапі узагальнення й систематизації вивченого, учні демонстрували творче завдання «Реклама фігури» (як домашнє завдання), виконували вправи «Задачі за готовими малюнками», «Практичне дослідження», «Чи вірите ви, що…». Групова робота спонукала учнів до відповідальності, уважності, колективізму; методичне оформлення створювало умови для розвитку логічного мислення, творчих здібностей, формування необхідних предметних та життєвих компетентностей.

На уроці фізкультури в 6-А класі Савка Т.Л. цілеспрямовано формував життєві компетентності учнів: розширення рухового та соціального досвіду, вдосконалення життєво необхідних рухових дій, використання їх у практичній діяльності. Через спеціально дібрані вправи закладав основи гри у футбол. Вдало дібраними вправами формував у вихованців культуру збереження здоров’я, позитивне ставлення один до одного.

Мартинюк В.В. на уроці природознавства в 3-А класі з теми «Охорона повітря» навчала учнів встановлювати причини забруднення повітря, спираючись на власний життєвий досвід; формувала уявлення про заходи охорони повітря від забруднення. Від початку до закінчення урок був насичений ігровими моментами, цікавими завданнями та вправами. Оригінальне привітання, виявлення психологічного настрою, виступ учня-синоптика, гра «Вірю – не вірю» задали тон активності на уроці. На етапі підготовки учнів до засвоєння знань вчитель ефективно використала метод ІКТ – створила ситуацію допомоги ближньому, планеті. Дівчинка Природа, слайди з демонстрацією забрудненості нашої Землі, танок «Захисники природи», робота дискусійного клубу, ігри «Павутинка», «Допоможи повітрю», «Додай назву знакам», «Ти це можеш», складання гасла-звернення до людей – активні методи та прийоми - формували в учнів вміння аналізувати, виділяти головне, робити певні висновки, спираючись на свій життєвий досвід, розвивали мислення та увагу, виховували бережливе ставлення до повітря.

Данилюк О.О. на уроці англійської мови в 6-А класі з теми «Про мене і мою школу» продемонструвала методи ефективної взаємодії вчителя і учнів. Через вдало дібрані види вправ, темп уроку, режими роботи, використання ТЗН, наочності, роботу з чотирьох видів мовленнєвої діяльності показала присутнім систему власної роботи з формування предметних та життєвих компетентностей школярів. Для молодих спеціалістів – зразок побудови уроку відповідного типу, використання активних методів роботи на уроці, що сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів. Використані вчителем ігри «Впіймай мою посмішку», «Снігова куля», «Зіпсований телефон» були до вподоби учням класу. Позитивна атмосфера, яка панувала на уроці, сприяла розвитку творчості школярів, вмінню уважно сприймати та відтворювати інформацію, виховувала інтерес учнів до вивчення іноземної мови.

Патріотичне виховання учнів стало темою семінару для класоводів та класних керівників, який провела заступник з виховної роботи Торбик С.В. Через аналіз проведених заходів, демонстрацію нових методів роботи, ІКТ заступник ще раз довела присутнім актуальність даної теми та необхідність роботи в даному напрямку.

Під час проведення тижня було використано парну форму роботи: наставник-молодий спеціаліст. Після відкритого заходу наставник давав зразок детального самоаналізу уроку, обговорив з молодим спеціалістом структуру уроку відповідно до його типу, форми, методи, засоби, використані на уроці, застерігав від типових помилок, які можуть виникнути в роботі.

Предметний тиждень завершився підсумками та виробленням рекомендацій з теми для молодих спеціалістів.

Наталя Саціна, заступник директора

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

Переглядів: 433 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: