Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Грудень » 6 » Шляхи формування національної самосвідомості учнів
13:09
Шляхи формування національної самосвідомості учнів

 

З 23 по 27 листопада 2015 року в школі був проведений методичний тиждень вчителів естетично-трудового циклу, основ здоров'я, фізкультури та захисту Вітчизни на тему: «Виховання патріотизму та національної самосвідомості через інноваційні форми роботи з учнями». У тижні взяли участь 9 педагогів: 3 вчителів вищої категорії, 3 - першої та 3 спеціалісти.  Педагоги продемонстрували різні шляхи формування в учнів національної самосвідомості та патріотизму засобами позакласної та урочної форми роботи. 

  24 листопада вчитель Мельничук Л.В. в 5-А класі провела конкурс-гру «Берегиня». Конкурси «Представлення команд», «Народна скарбничка», «Про що говорять рушники», «А я свому миленькому сорочку мережу», «А мій миленький вареничків просить», «Мова жестів також прекрасна», «Заплети мені мамо косу», «У рідному краї і серце співає» пройшли з позитивними емоціями та в змагальному темпі, що сприяло формуванню  національної самосвідомості, любові до рідного краю, його народної творчості. Підтвердженням цього були висловленні учнями думки під час використання методу «Прес». Продовжуючи фразу «Для мене Україна - це…» діти щиро говорили про речі, що є цінними для них і асоціюються з Батьківщиною.

  Цього ж дня Дудко Г.М. провела гру брейн - ринг «Своя гра» між учнями 6-х класів. Ігрові раунди «Ми є те, що ми їмо», «Професія рятувальника», «Ні шкідливим звичкам», «Я, ти, він, вона-разом ми сто тисяч я» сприяли формуванню в учнів предметних та життєвих компетентностей, зокрема комунікативних та громадянських, розвитку та саморозвитку. Захід сприяв формуванню свідомого, здорового громадянина, що любить рідну землю.

  25 листопада вчитель Остапчук І.І. провела  урок музичного мистецтва в 7-А класі на тему: «Фольклор і сучасна стилізація». На початку заняття вчитель  вдало використала музичне привітання, емоційне налаштування на урок, учні висловили очікування від уроку. Використання методу асоціацій, випереджальних завдань, музичного сприйняття, порівняння і узагальнення сприяло ефективному засвоєнню програмового матеріалу. Учні, прослухавши фольк-оперу, провели паралель між музикою та картинами, аналізували, висловлювали свої враження, визначали характер музики. На уроці діти отримали відомості про життєвий та творчий шлях українського композитора  Станкевича. Ефективність уроку забезпечувалася якісним відеоматеріалом, вчительською презентацією. Із задоволенням учні виконали народну пісню «Чом ти не прийшов». Перед виконанням пісні вчитель провела розспівку, де звернула увагу на дикцію, правильність виконання того чи іншого звука.  Підсумок уроку вчитель провела, використовуючи вправу «Мікрофон» та рефлексію. Вивчений матеріал сприяв формуванню в учнів національної самосвідомості, любові до рідного краю, його народної творчості, традицій та звичаїв.   

25 листопада вчитель Мостенець А.В. провів урок трудового навчання в 6-А класі на тему «Методи проектування: метод комбінування. Моделі аналоги. Основи проектної діяльності.» Під час вивчення програмового матеріалу вчитель ефективно використав вправу «Ключове слово» (в запропонованих зображеннях учні мають віднайти спільне), згадав події дворічної давнини, сприяючи формуванню в учнів патріотизму, любові до Батьківщини, поваги до символіки. Учні працювали в групах, парах над проектуванням української символіки (герба), використовуючи запропоновані вчителем вироби-аналоги.

25 листопада вчителі Медведюк О.А. та Савка Т.Л. провели змагання між 3-ми та 4-ми класами «Ігри патріотів». Українські народні ігри «Бездомний заєць», «Пташенята в гнізді», «Сильний козак», «Перескоч полум’я» сприяли розвитку спритності та уважності, почуття колективізму, прагнення до перемоги, формуванню здорової нації, що знає та зберігає свої традиції. Перед початком кожної естафети вчителі проводять детальний інструктаж, організовують дітей на  дружню роботу. Змагання пройшли в досить хорошій атмосфері, викликали в дітей позитивні емоції. На завершення команди привітали одна одну музичними подарунками (учні виконали українські пісні).

25 та 26 листопада в два етапи пройшли змагання з кульової стрільби між учнями 5 – 11 класів, організовані вчителем фізичної культури Кропивою Р.В., вчителем трудового навчання Мостенцем А.В., вчителем захисту Вітчизни Рущаком В.М., що сприяло формуванню в учнів патріотизму, предметних та життєвих компетентностей, Учні продемонстрували організованість, зібраність, уважність, зацікавленість спортом.

  27 листопада Панасюк Л.О. провела позакласний захід з образотворчого мистецтва на тему «Видатні художники України» у 7 - А класі. Ефективність і зацікавленість матеріалом забезпечила форма проведення заняття – діалог (діалог між видатною українською художницею Катериною Білокур та відомим українським художником Миколою Бідняком). Учні познайомились з життєвим та творчим шляхом митців, їхніми творами, збагатили свій духовний світ знаннями про вічне і прекрасне. Захід сприяв формуванню в учнів національної самосвідомості, гордості за талановитих співвітчизників, що прославили Україну на весь світ.

  Формування патріотизму та національної самосвідомості вчителі здійснювали через використання ігрових, проектних технологій, перегляд відеофільмів, змагань, використання вправи асоціативний кущ, методу аналогій, елементів дослідницької роботи, для підвищення ефективності уроку учні працювали в групах, парах. На етапі підсумку уроку вчителі використовували вправу «Мікрофон» та рефлексію . Предметний тиждень завершився підсумками та виробленням рекомендацій з теми.

Наталя Саціна, заступник директора школи з навчально-виховної роботи;

Людмила Мельничук, голова м/о вчителів естетично-трудового циклу, основ здоров'я, фізкультури та захисту Вітчизни КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

 

Переглядів: 445 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: