Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Листопад » 4 » Професійне самовизначення старшокласників
00:12
Професійне самовизначення старшокласників

 

27 жовтня 2015 року відбулося засідання творчої групи Луцької ЗОШ №13 на тему: «Психологічні чинники формування суб′єктивної позиції старшокласників у процесі професійного самовизначення».

   Професійне самовизначення – важливий етап життєвого самовизначення особистості. Дослідження професійного самовизначення особистості мають велике значення як в контексті вивчення ключової проблеми психології – становлення особистості в цілому, так і як важливого етапу професійного становлення особистості. Ці дослідження відповідають попиту суспільства на підготовку кваліфікованих спеціалістів, бо саме невирішеність проблеми професійного самовизначення, пролоногованість цього процесу призводять до незадоволеності обраною професією, невідповідності обраному профілю діяльності, і, як результат, до серйозних проблем в соціальній, виробничій сфері.

  Мельничук Людмила Василівна запропонувала кроки роботи школи з питань професійного самовизначення .

  Перший крок –психолог –профконсультант допомагає визначити особистісні якості, нахили і здібності, накопичити якомога більше інформації пропрофесії та в результаті глибокого самоаналізу, здійснити вибір професії.

  Другий крок –«реальні проби», надання можливостей, у спеціально організованих умовах на заняттях, що ілюструють професії, отримати реальні відчуття від «професійних» успіхів власного трудового досвіду.

  Третій крок – здійснення активних корекційно-розвивальних заходів, які сприятимуть усвідомленню життєвих цілей, внутрішніх мотивів вибору професії, формуванню образу себе як представника своєї майбутньої професії.

  Психолог школи Пилипчук Олена Володимирівна провела анкетування «Професійне самовизначення учнів» серед старшокласників школи. Знайомлячи з результатами анкетування психолог зазначила, що багато дітей вже обрали майбутню професію, але сумніваються у виборі; визначальним при виборі професії вважають реалізацію своїх інтересів та захоплень; найчастіше інформацію про різні професії отримують з власних життєвих спостережень.

  Члени творчої групи дійшли згоди, що універсальною формулою успішного професійного вибору є поєднання «хочу», «можу» та «потрібно». Сфера «хочу» – це інтереси, нахили. Сфера «можу» – це здібності, якості особистості, внутрішні ресурси (первинні навички) та зовнішні (наприклад, матеріальні) ресурси. Сфера «потрібно» – це умови ринку праці, потреба суспільства в представниках даної професії.

Олена Купчик, голова творчої групи

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

 

Переглядів: 477 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: