Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Листопад » 4 » Ми разом йдемо до успіху!
23:32
Ми разом йдемо до успіху!

«Якщо ви хочете високо піднятися, користуйтеся власними ногами! Не дозволяйте нести себе, не сідайте на чужі плечі і голови!»

Фрідріх Вільгельм Ніцше

   Незалежно від того, де перебуває вчитель, атмосфера навколо нього – це відбиток його індивідуальності. Молодий учитель - учорашній студент, який переступив поріг школи. І тепер ким вона для нього стане – лагідною мамою, чи сердитою мачухою, залежить від нього.

 

На виконання річного плану школи, плану методичного кабінету на 2015/2016 навчальний рік, наказу по школі від 13.10.2015 №378-од з 19 по 23 жовтня 2015 року в школі був проведений тиждень успіху молодих спеціалістів на тему: «Формування життєвої компетентності учнів за допомогою активних та інтерактивних форм і методів навчання».

  Метою тижня було сформувати в кожного молодого педагога впевненість у правильному виборі професії, почуття успіху від власної діяльності, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал, через тему тижня продемонструвати систему вправ, форм та методів роботи, що сприяють формуванню життєвих компетентностей школярів. Окрім того, навчити вчителя-початківця аналізувати свою навчально-методичну діяльність.

  У тижні взяли участь 10 молодих спеціалістів, які обрали традиційну форму організації навчальної діяльності учнів – урок. Молоді спеціалісти відразу завоювали довіру своєю наполегливою працею, різноманіттям використаних нестандартних, нових та цікавих форм роботи. Тиждень став відкриттям нових імен талановитих педагогів, які досягли успіху завдяки цілеспрямованості і наполегливості.

  Справжньою знахідкою став урок економіки в 11 класі на тему «Ринкове розв’язання проблеми: «Що виробляти», «Як виробляти», «Для кого виробляти», проведений вчителем Демчук І.О. Від стилю ведення до змістового та методичного наповнення - за всіма критеріями урок відповідав сучасним вимогам. На різних етапах уроку учитель використала народну мудрість чи влучні вислови. На початку уроку вмотивованим був вислів «Добрий початок – половина діла», «Хто багато робить, той багато знає», під час засвоєння знань доречно помічено «Мистецтво пам’яті залежить від мистецтва уважності». Закріплюючи знання, зауважено, що «при вивченні наук приклади корисніші за правила», при роботі з підручником – «Хто навчається без книги, той черпає воду решетом». Підтримуючи віру учня у власні можливості, вчитель мудро підмітив: «Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня». Як підсумок, прозвучали слова «Розум – це здатність використовувати сили навколишнього світу без руйнування цього світу». У ході уроку вчителем використано такі активні вправи, як «Логічність», «Бліц-відповіді (Погано-Добре)», метод «Ресторан».

  Усі молоді спеціалісти продемонстрували багато цікавинок, які можна використати в роботі з учнями з метою формування життєвих компетентностей:

  • Кулеша П.І., учитель історії – вправу «Дерево цілей», метод «Займи позицію»;
  • Ярошевич Л.О., учитель образотворчого мистецтва – ігри «Картинна галерея», «Що зайве?»;
  • Березнюк О.П., учитель хімії – нестандартну форму проведення уроку – урок телепередача, вправи «Усмішка», «Лабіринт букв», «Морський бій», «Кольорові знаки». Урок складався з рубрик, учні розгадували ребуси, виконували ролі кореспондентів з різних груп (інженерів, «Осад», «Газ», «Вода»), був прямий ефір з лабораторії юних хіміків.
  • Мокіч Ю.А., учитель початкових класів – нестандартну форму проведення уроку математики – урок-казка. Урок був насичений віршованими рядками, учні виконували різноманітні математичні завдання від Мальвіни і Буратіно. Так вони здобували ключі від скрині, в якій гостинці (за хороші знання скриня дарує кожному звання «Молодці»).
  • Козак А.А., учитель зарубіжної літератури – вправу «Бліц «Уважний читач», інсценізацію казки, літературну вікторину, завдання «Дерево системи образів», «Мікрофон»;
  • Ляшук М.А., учитель початкових класів (урок природознавства) – арт-терапевтичну вправу «Усмішка», хвилинку - цікавинку, на уроці був гість – Сонце. Учні створювали модель «Значення Сонця для життя на Землі».
  • Євтушенко В.І., учитель інформатики – ігри «Відгадай клавішу», «Пройди квест», «Світлофор».
  • Медведюк О.А., учитель фізичної культури – рухливі ігри «Виклич номери», «Снайпер».

  Слід зазначити, що молоді педагоги, формуючи життєві компетентності школярів, використовували елементи таких інноваційних технологій, як ігрові, інтерактивні, ІКТ, критичного мислення, створення ситуації успіху, методи дослідження. Формуючи основну ключову компетентність – вміння вчитись – педагоги навчали учнів аналізувати, спостерігати, висловлюватись, порівнювати, доводити, мислити, робити висновки, відшукувати потрібну інформацію, відстоювати власну позицію та ін.

  При підготовці до тижня успіху молоді вчителі використали пам’ятку методичного кабінету щодо оформлення конспекту, вибору типу, форми, структури  уроку.

  Традиційне проведення тижня успіху молодих спеціалістів в черговий раз підтвердило його корисність не тільки для молодих вчителів, а й для наставників. Молоді отримали заслужене визнання в колективі. Учителі-наставники почерпнули для себе багато нових ідей, емоцій та натхнення. Творча атмосфера, яка панувала впродовж усіх заходів, створила позитивний настрій та згуртувала колектив.

Наталя Саціна, заступник директора

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

 

 

Переглядів: 543 | Додав: Умарі | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: