Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Червень » 9 » Робота шкільного методичного кабінету в 2014/2015 н.р.
17:20
Робота шкільного методичного кабінету в 2014/2015 н.р.

 Методичний кабінет КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради" є центром науково-методичної роботи, де зосереджуються інформаційні, нормативно-інструктивні, навчально-методичні матеріали, досвід педагогічних працівників, зразки планування та звітної документації, друкована продукція. Його діяльність спрямована на забезпечення якості застосування інновацій шляхом спільного пошуку, відпрацювання, впровадження кращих традиційних та нових взірців педагогічної діяльності, взаємного перспективного планування, обміну досвідом, вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм і вимог до оцінювання результатів освітньої діяльності учня, професійної праці вчителя та носить системний характер відповідно до продуманої дієвої структури, яка охоплює основні напрямки методичної служби школи. Це сприяє ефективній роботі в умовах сучасних змін та здійснення науково-методичного супроводу функціонування освіти, організації роботи на основі застосування актуальних форм, прийомів, засобів підвищення кваліфікації, професійного рівня педагогічних працівників.

  Наказом по школі від 01.09.2014 №301-од «Про структуру шкільної методичної служби та організацію роботи з педагогічними працівниками у 2014/2015 навчальному році» було затверджено структуру методичної роботи. На базі кабінету діє 5 методичних осередків, творча група педагогів та Школа молодого педагога. Здійснюється якісний методичний супровід питань, пов’язаних із впровадженням нових державних стандартів освіти, роботи над єдиною науково-методичною проблемою школи та індивідуальною, роботи методичних структур школи, атестації, курсової перепідготовки, роботи з молодими спеціалістами, професійного самовдосконалення педагогів.

    Методична служба в навчальному закладі дає можливість членам педагогічного колективу не тільки брати участь у реалізації вже готових програм, а й у їхньому плануванні та розробці, в апробації інновацій, постійно стимулюючи розвиток творчого потенціалу вчителів, спрямованого на формування та розвиток особистості учня.

Протягом 2014/2015 н.р.:

  • проведено 3 оперативно-методичні наради «Підготовка вчителя до уроку в контексті вивчення педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського» (23.09), «Впровадження здоров’язберігаючих технологій в НВП» (13.10), «Розвиток компетентностей учнів як шлях до формування інноваційної особистості» (12.02);
  • 2 семінари класоводів та класних керівників «Розвиток особистості дитини, її здібностей, виховання моральних якостей через вдосконалення системи роботи класного керівника, зростання його педагогічної компетентності» (27.10.2014), «Пріоритетні напрямки громадянського виховання в школі» (16.02);
  • 1 педагог школи взяв участь в міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» (номінація «українська мова та література»). Педагога Стрилюка О.М. нагороджено грамотою управління освіти Луцької міської ради;
  • проведено 7 методичних тижнів;
  • проведено 5 засідань методичної ради, по 5 засідань м/о, 6 засідань атестаційної комісії , 5 засідань творчої групи, 5 засідань Школи молодого педагога;
  • проведено 4 семінари (16.09 - обласний семінар для вчителів фізики; 23.10 - міський семінар для вчителів християнської етики, 04.12 - міський семінар для вчителів історії; 05.12 - міський семінар для вчителів образотворчого мистецтва), 
  • відбувся День відкритих дверей для слухачів ВІППО відділу початкового навчання (17.03);
  • проведено засідання партнер-клубу «Шлях до успіху». Проектуємо урок разом» (листопад 2014) (міський захід для вчителів географії);
  • за результатами міської виставки навчально-методичних видань відібрано на обласну виставку 2 роботи педагогів школи. Даних педагогів нагороджено грамотами управління освіти Луцької міської ради.
  • створено каталог впровадження ППД в 2014/2015 н.р.;
  • діє сайт школи та індивідуальні сайти педагогів ;
  • продовжувалась робота над поповненням електронної бази методичного кабінету проектами;
  • на допомогу вчителям творчою групою розроблено рекомендації з по організації самоосвіти, роботи над індивідуальною методичною темою; дібрано літературу з проблеми «Робота над індивідуальною методичною темою»; випущено методичний бюлетень «Творча спадщина В.О.Сухомлинського», створено пам’ятку для класних керівників «Взаємодія з родиною школяра», рекомендації щодо формування громадянської компетентності школяра засобами родинного виховання».

   Наша школа щорічно поповнюється молодими спеціалістами. Тому одним з пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами є становлення молодого вчителя. Завдяки продуманій, цілеспрямованій діяльності методичного кабінету склалася оптимальна ефективна система роботи з молодими вчителями, яка має глибокий зміст, творчий характер, сприяє професійному становленню початківців і закріпленню їх у школі. Протягом семестру діяла Школа молодого педагога, на якій розглядали питання організації навчально-виховного процесу, як зробити урок ефективним, організувати роботу над індивідуальною науково-методичною темою.

У 2014/2015 навчальному році колектив школи продовжив роботу (2 рік роботи) над єдиною науково-методичною проблемою школи «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій». На початку навчального року було складено план заходів з її реалізації на поточний навчальний рік (затверджено на засідання педагогічної ради від 29.08.2014 №10). Робота над проблемою школи стала основним завданням усіх методичних структур школи.

  Педагогічний колектив успішно впроваджує елементи інноваційних технологій навчання і виховання: здоров’язбережувальних, інтерактивних, ігрових, творчого розвитку, проектних, розвивального навчання, ситуації успіху, ІКТ, розвитку критичного мислення, створюючи для цього відповідні умови на уроках, позакласних та виховних заходах.

  У нашій школі створено певну систему щодо пропаганди здорового способу життя та культури здоров’я з метою формування здоров’язберігаючих компетентностей школярів шляхом впровадження у навчально-виховний процес різноманітних підходів, методів, форм роботи, інноваційних педагогічних технологій здоров’язберігаючого напряму. Робота базується на співпраці вчителів – учнів – батьків. Реалізація відбувається через інваріантну складову робочого навчального плану, проведення Днів здоров’я, тижнів спорту і здоров’я (свята, змагання, зустріч з медичними працівниками), проведенням позакласних заходів, роботу спортивних гуртків (легка атлетика, футбол, туристичний), учнівське самоврядування, заняття на тренажерах, роботу з батьками.

  При плануванні методичної роботи кабінету беруться до уваги аспекти, що сприяють обміну інноваційним досвідом учасників навчально-виховного процесу та які приносять задоволення і позитив під час діяльності. Усі заходи мають чітке завдання та мету, здійснюється попереднє планування, передбачається рольовий розподіл діяльності: організатор, слухач, учасник, спостерігач тощо.

  У педагогів, батьків та учнів отримали успіх заходи, пов’язані з практичним формуванням здоров’язбережувальних компетентностей школярів: парад фізкультхвилинок (1-5 класи), конкурс «15 хвилин на свіжому повітрі» (1-6 класи), акція «Рух заради здоров’я» (1-11 класи), тиждень здоров’я (1-11 класи). Цікаво пройшов захист педагогічних ідей «Зроби навчання цікавішим» (27.02), семінар з елементами тренінгу з питання «Конфлікти між вчителями та учнями. Способи їх розв’язання». (21.05).

13 листопада 2014 року відбулася знаменна для школи подія – відкриття шкільного європейського клубу (ШЄК) «Крок до Європи». Нова сторінка історії школи стала підтвердженням того, що шкільне життя вирує. Учні та педагоги закладу не стоять осторонь сучасних подій.

  З метою успішної адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі були проведені психологічні консиліуми (29.08 та 17.12) та семінар-тренінг для вчителів «Вплив стилю спілкування педагога на адаптаційний період п’ятикласника» (Пилипчук О.В.).

Всього на базі кабінету проведено понад100 покласних відкритих заходів в рамках роботи м/о та 5 групових за участю усіх категорій учасників навчально-виховного процесу;

  Усі методичні заходи висвітлені на сайті школи та в друкованих роботах педагогів. Також започатковано (на сайті) проведення опитувань учасників навчально-виховного процесу, мешканців мікрорайону з питань, які стосуються функціонування закладу, надання якісних освітніх послуг.

   Адміністрація школи створює сприятливі умови для проведення атестації та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу. У 2014/2015 н.р. успішно проатестовано 6 педагогів та 2 керівника гуртків, пройшли курсову перепідготовку на базі ВІППО  12 педагогів школи.

Наталя Саціна, завідувач методичного кабінету 

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради" 

 
Переглядів: 485 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: