Вітаю Вас, Гість
Головна » 2017 » Березень » 10 » Підсумки проведення тижня вчителів суспільно-гуманітарних наук
12:32
Підсумки проведення тижня вчителів суспільно-гуманітарних наук

На виконання річного плану школи, плану методичного кабінету на 2016/2017 навчальний рік, наказу по школі від 22.02.2017 №50-од «Про проведення тижня вчителів суспільно-гуманітарних наук» з 24 лютого по 06 березня 2017року в школі проходив предметний тиждень вчителів суспільно-гуманітарних наук на тему «Реалізація компетентнісного підходу у позакласній роботі».

   Мета тижня – проаналізувати створення умов педагогами для розвитку та формування компетентностей учнів через призму компетентнісного підходу в позакласній роботі.

   Під час тижня було заплановано і проведено 19 відкритих заходів. Всі члени методичного об’єднання взяли активну участь у ньому. Вчителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі та ін. Протягом тижня було проведено позакласні заходи, презентації, публікації, квести, виставки учнівських робіт, майстер-класи, відкриті уроки тощо.

   Тиждень розпочався з Дня театру. Учні 7-9 класів мали можливість переглянути виставу «Лісова пісня» у ляльковому театрі. Хоча з творчістю Лесі Українки діти знайомі, проте професійно поставлену виставу дехто бачив чи не вперше. Таємнича атмосфера, прекрасна гра акторів, жваві дискусії після перегляду, маса емоцій – такі «наслідки» походу до театру.

   Ще одним схожим заходом стала презентація краєзнавчого музею для учнів 4-11 класів «Леся Українка і Волинь». Діти в доступній формі почерпнули багато досі не відомої інформації про Лесю Українку, мали можливість поспілкуватися з екскурсоводами.

   Традиційним у нашій школі став наступний захід – бібліотечна виставка «Дочка Прометея», присвячена черговій річниці від дня народження Лесі Українки. Учні та вчителі мали можливість переглянути наявні матеріали про життя та творчість геніальної землячки, ознайомитись з новими виданнями творів.

   Справжнім святом для учнів 5-А класу став позакласний захід «Подорож у світ дитинства», який підготувала і провела вчитель зарубіжної літератури Репетюк О.В. Вихованці мали можливість вирушити у подорож світом казок. Педагог підібрала цікаві завдання, конкурси, спланувала інсценізації.

   Другий рік поспіль у стінах нашої школи було проведено мовний квест під керівництвом Гелюти К.В. Учні усіх вікових категорій, працівники закладу могли перевірити знання рідної мови, взяти участь у різноманітних конкурсах. Підсумком проведення заходу стало визначення переможців та нагородження їх заохочувальними призами.

   Перевірити знання з історії могли учні 7-8 класів під час проведення історичного квесту. Цікаві завдання, продумані головоломки, різноманітні міні-дослідження – це далеко не повний перелік форм роботи в рамках цього заходу.

   Традиційною формою роботи стали публікації на сайті зібраних матеріалів про українську мову та день рідної мови «Хто любить її, той любить Україну» (вчитель Стрилюк О.М.). Учні дослідили історію самого свята та особливості відзначання в Україні.

   Однією з ключових компетентностей є здоров’язберігаюча. Саме це і стало центром уваги під час проведення уроку англійської мови у 7-А класі на тему «Наше здоров’я в наших руках» (вчитель Стрилюк С.В.). Діти працювали над новою лексикою, вправлялися у володінні граматичним матеріалом, використовували свої знання під час виконання завдань (за допомогою ІКТ), розігрували діалоги.

   У світ дитячої творчості мали можливість поринути відвідувачі виставки дитячих ілюстрацій до прочитаних творів Лесі Українки та Тараса Шевченка: від уявних і трохи казкових персонажів до цілком реальних героїв, від звичайного чорно-білого малюнка до справжнього професійного твору (Гелюта К.В., Чміль Н.В., Стрилюк О.М.).

   «Мовні обов’язки громадян», «Про культуру мовлення» – ці та інші теми стали об’єктом дискусій, обговорення на уроках української мови та літератури (вчителі Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.).

   02.03. 2017 р. на базі ЗОШ № 13 відбувся міський семінар-практикум з англійської мови «Використання ІКТ при вивченні англійської мови на початковому етапі». Данилюк О.О., вчитель англійської мови, підготувала виступ про вміння та навички учнів і вчителів у XXI столітті. Данилюк О.О. дала чітке визначення, що таке ІКТ, як і для чого їх застосовувати на уроках іноземної мови у початковій школі і зробила висновок, що використання ІКТ – це не просто гра чи розвага, а навчальний процес через активні форми роботи.

Усі теоретичні аспекти виступу були яскраво втілені на практиці під час проведення уроку англійської мови у 4-А класі «On the Farm. Domestic Animals» вчителем Торбик С. В. Педагог уміло продемонструвала, як потрібно застосовувати засоби ІКТ для активізації лексичних і граматичних структур для розвитку мовлення учнів.

Вчитель англійської мови і керівник шкільного Євроклубу Стрилюк С.В. провела для учасників семінару майстер-клас «Вправи виховуючого спрямування». Стрилюк С. В. створила позитивну атмосферу, застосувавши вправи з прислів’ями про здоровий спосіб життя і яскраво продемонструвала, як потрібно застосовувати ІКТ у процесі вивчення англійської мови з елементами ігрових технологій.

Торбик С.В. спільно із вчителем початкових класів Юган В.М. представила гостям результати роботи над учнівськими портфоліо, які теж являються засобами ІКТ, оскільки є носіями інформації.

Вчителі англійської та польської мов Данилюк О.О. та Мандзюк О.С. разом із учнями 5-А, 5-Б і 6-А класів представили інформаційну довідку «Говорити іноземними мовами – це модно!». Учням вдалося переконливо проінформувати гостей та учасників семінару, що вивчати іноземні мови – необхідно і дуже важливо для повсякденного життя. Учні провели мотиваційно-рольову гру «Навіщо вивчати іноземні мови?», інформаційну довідку «Павутинка», а також представили інформацію про так званих «хибних друзів перекладача» або «міжмовні омоніми». На завершення семінару учні розповіли акростих про вивчення іноземних мов і побажали усім присутнім гарного настрою різними мовами.

Позакласний захід з історії – історичний турнір «Українські землі в першій половині XIX століття» серед учнів 9-А та 9-Б класів провела вчитель історії Вакулка В.І. Різноманітні творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах, використані під час проведення заходу, сприяли розвитку кмітливості, критичному мисленню, прищеплювали учням любов до предмету, виявляли і розвивали їх здібності, виховували почуття колективізму, культури спілкування.

Ще однією можливістю позмагатися за звання кращого серед кращих став брейн-ринг із зарубіжної літератури «Сходинки до зірок», проведений Руденко Л.С. При підготовці та проведенні заходу використано дослідницьку, інформаційно-комунікаційну технології навчання, що сприяло інтелектуальному та духовному розвитку учнів.

Розвивати уміння й навички усного спілкування українською мовою, грамотність; навички виразного читання й мовлення, виховання любові і поваги до мови, культури, історії України – саме виконанню таких завдань був присвячений конкурс читців творів Лесі Українки (вчителі Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.). Учні не лише мали продемонструвати знання текстів творів, а й за допомогою позамовних засобів переконати членів журі, що таке представлення заслуговує найвищої оцінки. Хоча участь у змаганнях брали учні 5-11 класів, проте змагання проходило на рівних: і наймолодші учасники показали майстерність у декламуванні поезій. Переможець конкурсу – Казарінова Дар’я – отримала цінний подарунок – збірку творів Лесі Українки. Інші ж учасники – заохочувальні призи.

   Актуальним та цікавим стало відкрите засідання Євроклубу на тему «Канал «13-й район» (вчитель Стрилюк С.В.). Учні 5-х, 8-9-х класів інсценізували різноманітні казки англійської мовою, показали своє вміння створювати відео презентації, знімати власне кіно.

   Проаналізувавши проведені заходи, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять цікаву позакласну роботу з предметів, впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вміння застосовувати їх у житті; формують в учнів такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення; виховують вміння співпрацювати з іншими людьми.

Олександр Стрилюк,

голова м/о вчителів суспільно-гуманітарних наук

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

Переглядів: 1035 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: