15:17 Перший урок в 2019/2020 н.р. | |
Шановні педагоги! До Вашої уваги лист МОН України від 23.08.2019 №1/9-531 "Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 н.р." Лист МОН № 1/9-531 від 23.08.19 року МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/9-531 від 23 серпня 2019 року Департаменти (управління) освіти Заклали після дипломної Заклади освіти Щодо ціннісно орієнтованої тематики Шановні освітяни! У Законі України «Про освіту» мету освіти визначено як всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь інший людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору. Власне ідея Нової української школи передбачає серед засадничих стовпів освіти майбутнього, а, значить, і України майбутнього, саме виховання, що ґрунтується на цінностях. Компетентнісний підхід передбачає не лише необхідність набуття потрібних для реалізації у професійному житті вмінь та навичок разом з опануванням важливих знань. Відтак ціннісні орієнтири, закладені у дитинстві та молоді роки, слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії людини з суспільством. Дитина сприймає не лише те, що чує, а й те, що бачить. Тому тільки завдяки спільним зусиллям усіх без винятку учасників освітнього процесу стає можливим через педагогіку партнерства сформувати у майбутнього покоління той ціннісний фундамент, що стане обличчям українського суспільства за 15-20 років. З метою всебічного розвитку особистості як найвищої цінності суспільства пропонуємо у 2019/2020 навчальному році належну увагу присвячувати ціннісним орієнтирам сучасної української школи, зокрема:
Заклади освіти самостійно визначають конкретні теми уроків з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів. Для дітей 1-4-х класів доречними будуть наступні теми:
Учням 5-9-х класів стануть у нагоді такі теми:
Для учнівської молоді 10-11-х класів будуть корисними обговорення на теми:
Окремі з цих тем будуть доречними для проведення Першого уроку, надзвичайно важливої події для учнів, їхніх батьків та вчителів. Переконані, що уся освітянська спільнота поділяє думку, що при проведенні ціннісно орієнтованих уроків, яким, зокрема, є Перший урок у навчальному році, слід уникнути формалізму й заорганізованості, дати можливість дітям висловити свою думку, поділитися своїм внутрішнім світом. Принагідно інформуємо, що вчитель у межах академічної свободи сам обирає тематику Першого уроку та планує його проведення за власним сценарієм. Зважаючи на фундаментальну важливість теми цінностей у формуванні нашого світобачення, критичного сприйняття себе та розвитку, вищезазначені та інші подібні теми заслуговують на увагу впродовж усього освітнього процесу у школі. Суть цінностей розкривається через окремі уроки, а особливо – через наскрізний (шляхом впровадження в усі навчальні предмети) та неформальний підходи (зокрема завдяки повсякденному, сповненому поваги та довіри, спілкуванню вчителів, учнів та їх батьків). Вважаємо доречним також подати посилання на матеріали, презентовані у межах секції «Педагогіка партнерства» під час організованої Міністерством освіти і науки України Серпневої конференції 2019: Інформацію щодо цього листа та зазначених у ньому матеріалів пропонуємо висвітлювати на вебсайтах закладів освіти та органів управління освітою. З повагою За матеріалами: Освіта.ua | |
|
Всього коментарів: 0 | |