Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Березень » 27 » Громадянська компетентність - основа духовного становлення школярів
17:47
Громадянська компетентність - основа духовного становлення школярів

  З 02 по 06 березня 2015 року в школі був проведений методичний тиждень вчителів суспільно-гуманітарних наук на тему: «Громадянська компетентність – основа духовного становлення школярів».

  Під час тижня проведено 8 відкритих заходів. Всі члени методичного об’єднання взяли активну участь у ньому. Вчителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології.  Протягом тижня було проведено відкриті уроки, позакласні заходи, презентації.

  Тиждень розпочався позакласним заходом з історії – змагання «Афіни-Спарта» серед учнів 6-А та 6-Б класів провела вчитель історії Кулеша П.І. Різноманітні творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах, використані під час проведення заходу, сприяли розвитку кмітливості, критичному мисленню, прищеплювали учням любов до предмету, рідної землі, виявляли і розвивали їх здібності, виховували  почуття колективізму, культури спілкування.

Продовжили змагання учні 7-А та 7-Б класів, але вже зі світової літератури. Руденко Л.С. організувала та провела брейн-ринг за повістю Миколи Гоголя «Тарас Бульба». При підготовці та проведенні заходу використано дослідницьку, інформаційно-комунікаційну технології навчання, що сприяло інтелектуальному та духовному розвитку учнів.

Актуальним та цікавим став урок економіки в 11 класі, проведений Новосад О.А. «Економічні цикли. Безробіття, його причини і види». Застосовані вчителем прийоми та методи роботи не лише сприяли засвоєнню учнями теоретичних понять економіки, а й допомогли практично розібратися у таких життєво важливих питаннях як робота, працевлаштування, безробіття.

Козак А.А. у 9-Б класі проведено інсценізацію за твором Миколи Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки». Групова форма роботи з учнями, використана вчителем, сприяла узагальненню і систематизації навчального матеріалу. Впровадження технології критичного мислення активізувало пізнавальну діяльність учнів, сприяло розвитку творчого пошуку.

Уже для багатьох поколінь українців і не тільки Шевченко означає так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике і вічне – невичерпний і нескінченний. Волею історії він ототожнений з Україною і разом з буттям рідної держави продовжується нею, вбираючи в себе нові дні й новий досвід народу, відгукуючись на нові болі та думи, стаючи до нових скрижалей долі. Одним із кроків пізнання шевченкового спадку є конкурси читців його поезії, які допомагають глибше зануритись у внутрішній світ Кобзаря. Тому вчителями української мови та літератури був організований шкільний конкурс читців поезії Тараса Шевченка, який пройшов у взаємному проникненні музики та пісень на вірші Шевченка. Відчуваючи ритміку поезій поета по-дорослому, учні старшої школи намагалися передати життєтворчість ідей Великого Кобзаря.

Своєрідною мандрівкою у минуле нашого народу стала історична абетка, проведена вчителем історії Вакулкою В.І. Учні мали можливість повторити відомості про виникнення українського козацтва, боротьбу козаків за волю і незалежність України. Учитель використала дослідницькі та ігрові технології навчання, що допомогли створити умови для розвитку уваги, пам’яті,  творчої фантазії та зацікавленості  учнів історією свого народу.

Цікавим та оригінальним став захід з англійської мови «Ласкаво просимо до Великобританії, леді та джентельмени!», проведений Данилюк О.О. у 6-Б класі. Учитель використала роботу у групах, кожна з яких представляла окрему тему дослідження: учасники групи «Екскурсовод та його помічники» розказали про національні символи і географічне положення Великобританії і чому цю країну називають Туманним Альбіоном; наступна група «Кулінари» розповіла про традиційний англійський сніданок, спосіб приготування англійських пудингів; ще одна група «Синоптики» представила інформацію про мінливу британську погоду, а остання група «Знавці моди» проаналізувала, у що полюбляють одягатися британці. Також напередодні весняного свята 8 березня хлопці затвердили Закон англійських джентльменів і привітали дівчаток зі святом, а ті у свою чергу встановили Кодекс Справжніх леді. Захід супроводжувався святковою атмосферою, музикою та відео.

Стрилюк С.В. у рамках тижня на базі 5-А, 7-А, 7-Б і 10 класів провела відкрите засідання євроклубу на тему «Щоб бути патріотом України, потрібно любити її». Тема була вибрана не випадково, адже в школі саме проходив Тиждень пам’яті Т. Шевченка, який є одним із найбільших патріотів нашої країни. Учні читали поезію великого поета, аналізували її перегук із сучасністю. Учасники визначили, які риси притаманні справжньому патріоту і навели приклади, що вони, як учні, можуть зробити для нашої країни.

Проаналізувавши проведені заходи, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять цікаву позакласну роботу з предметів,  впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вміння застосовувати їх у житті; формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення; виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Разом з тим, усі заходи сприяли формуванню в учнів громадянської компетентності.

Стрилюк О.М., голова м/о 

вчителів суспільно-гуманітарних наук 

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

Переглядів: 486 | Додав: Умарі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: