Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Виховна година в 4 кл.
18.10.2014, 14:18

Тема: Праця та професії в житті людини.

Мета: Прищеплювати трудові навички, працьовитість, сформувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життя; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати працьовитість, повагу до людей різних професій.

Обладнання: Прислів’я про працю, загадки про професії, ілюстрації різних професій.

Хід години спілкування

 I. Актуалізація знань учнів

Робота над текстом В.Сухомлинського «Втрачений день».

- Чому батько посмутнів?

- Сьогодні ми з вами поговоримо про те, щоб кожен прожитий вами день, був наповнений гарними та корисними справами, щоб ніколи  у вас не було днів, прожити даремно.

II. Оголошення теми і мети години спілкування

- Ми будемо говорити  про значення праці і професій в житті людини.

1. Девіз уроку.

     Ми працю любимо,

     Що в творчість перейшла,

     І музику палку,

     Що ніжно серце тисне.

     У щастя людського

     Два рівних є крила -

     Троянда й виноград,

     Красиве й корисне.

                                               М.Рильський.

- Хай ці слова стануть девізом не тільки нашої години спілкування, але й девізом усього нашого життя.

2.  Вступна бесіда.

- А чи чули ви таку пісню?

         Ой, чим я не хазяйка,

         Чим не господиня?

         Сім день хати не мела,

         Сміття не носила.

- Я думаю, що ця не про вас. Ви всі, діти, працьовиті.

А що означає слово «працьовитий»? Так, це той, що працює. А «праця»- це діяльність людини, яка потребує розумової та фізичної енергії і спрямована на створення матеріальних та духовних цінностей. Фізична праця необхідна організму, який росте. Вона розвиває м’язи, зміцнює серце, чудово розвиває координацію рухів, підвищує витривалість, акуратність, самодисципліну. Фізична праця – найкращий засіб від лінощів. Працюючи, людина стає розумнішою, красивішою, здоровішою, її люблять і поважають всі.

III. Робота над темою бесіди

1. Робота над прислів’ями. (Доповідає перша група).

- Дуже багато прислів’їв про працю.

Маленька праця краще за велике безділля.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Без праці не проживеш.

Хто багато робить, той багато вміє.

Роботящі руки гори вернуть.

Сонце прикрашає землю, а людину – праця.

Зробив діло – гуляй сміло.

2. Слухання усмішки « Рита»

Гарна була мама у дівульки Рити:

         Не веліла доні навіть суп варити.

         Чистячи картоплю, патраючи кури,

         Можна зіпсувати к бісу манікюри.

         У неділю вранці вийшла заміж Рита

         І тоді узялась перший суп варити.

         У каструлю курку поклала з кишками,

         Вкинула картоплю разом з лушпайками.

         У неділю вранці мама Риту била:

         - Ой нащо ти, доню, Гриця отруїла?

                                               Павло Глазовий

- Хто винен у цій історії – Рита, мама чи Гриць?

- А чи виконуєте ви домашню роботу? Чи що ви,  свої обов’язки?

- Навіщо дітей привчають змалечку до роботи? Невже батьки, якщо вони вас люблять і піклуються про вас, не можуть виконати цю роботу?

- Чи досягають в житті своєї мети ледарі і нероби?

3. Бесіда про трудолюбивих  дітей.

Учні:

         1. Мала бджола, а й та працює!

         Тому і ти живи в труді,

         Бо труд годує, а лінь -  марнує,

         Працюй – не будеш у біді.

2. Привчай до праці руки, друже,

         А голові давай знання.

         Майстерності навчайся дужче,

         Будь наполегливим щодня.

3. Ще вчишся гарно малювати,

         Бо в світі стільки є краси,

         Щоб світ у фарбах передати

         І людям цю красу нести.  – вчитись.

         - Чому вам потрібно добре вчитись?

 4. Інсценізація вірша О. Олеся «Бджілка і Зозуля»

Зозуля:

         Сядь, спочинь зо мною,

         Любо, мило спочивати

         В холодку весною!

         Будем звідси ми дивитись,

         Як земля радіє,

         Як горить і сяє сонце,

         Як садок біліє

         Будем слухати з тобою,

         Як степи співають,

         Як шумлять широкі ріки,

         Як вітри гуляють.

Бджола:

         Ой, зозулечко ледаче!

         Чи не гріх тобі казати,

         Щоб і я гуляла?

         Подивися: все працює

         На широкім світі.

         І у лісі, і у полі,

         І в ясній блакиті.

         Ось несе горобчик гусінь

         Діток годувати,

         Ось комашка травку тягне

         Хатку будувати.

         Там кує ковалик-дятел,

         Нірку жук капає,

         В небі вітер хмару носить,

         Де дощу немає.

         Чи не соромно ж зозуле,

         Цілий день гуляти?!

         Чи не краще веселіше й жити працювати.

         Прощавай: немає часу!

         Треба мед збирати,

         Треба кожну квітку в полі

         Бджілці облітати.

         Як зима страшна настане,

Полетиш ти вирій,

         Я ж останусь зимувати

         На Вкраїні милий.

         Буду ж дбати я весною,

         Щоб було що їсти,

         Як сніг та хмари вкриють

         Сонце променисте.

Автор:

         Заспівала бджілка пісню,

         В синім полі зникла.

         А зозуля засмутилась,

         Бо робить не звикла.

-  Працюють не тільки люди, а й тварини.

5. Гра « Без труда – нема плода»

- Уявімо життя без  роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить.

Що трапилося б?

- Не працює електрик?

- Не вийшла на роботу пекар?

- Вирішив відпочити кочегар?

- А якщо всі хлібороби й доярки не вийдуть на роботу?

6. Вправа «Калейдоскоп професій» (Доповідає друга група)

Командир групи:

Ми помандруємо у світ професій і поз­найомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами.  Це:

Людина – людина, людина – техніка, людина – природа, людина - знакова система, людина - художній образ.

Учні:

1. До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен роз­вивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівно­важеність.

2. До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими, професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.

3. Третій тип об'єднує професії ветери­нара, агронома, геолога...

4. Четвертий тип включає такі про­фесії, як програміст, економіст, коректор, менед­жер, бухгалтер.

5. І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменни­ка, художника, архітектора, дизайнера, мо­дельєра, косметолога...

6.  Гра «Відгадай професію за описом»

- Обслуговує читачів, складає каталоги, забезпечує своєчасне поповнення та оновлення фондів, добре знає літературу. (Бібліотекар)

- Виготовляє бочки, діжжі з різних порід дерев, що використовують у домашньому господарстві. (Бондар)

- Людина, яка займається процесом, що поєднує оброблення віддрукованих аркушів, їх розрізування, згинання і скріплення. (Брошувальник)

- Людина, яка складає орнаменти із кольорового скла. (Вітражист)

- Виготовляє торти, булочки, кекси, печиво. (Кондитер)

7. Анкета «Професії твоїх батьків» (Доповідає третя група)

- Які професії у ваших батьків?

- Чому вони їх обрали?

- А ким ви у майбутньому хотіли б стати?

8. Загадки про професії.(Доповідає четверта група)

         Ще всі навколо міцно сплять,

          а він вже встати встиг,

         аби духмяним калачем

         ти смакувати зміг.  (Пекар )

         Тобі задачі заважкі -

          терпляче пояснив.

         Зчепились в класі хлопчаки

         - він їх  розборонив. (Вчитель)

         Гроші витрачає вміло:

          він вкладає їх у діло.

         Лік грошам він добре знає,

          їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

         Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

рахувати і читати? (Вихователька)

Він такий же, як і ми,

         непомітний між людьми.

         А в театрі грає ролі:

         нині - вчителя у школі,

         завтра буде інша роль -

         то бідняк він, то король. (Актор)

         Хто в лікарні по палаті

         ходить в білому халаті?

          Хто людей з біди рятує,

          хто хвороби всі лікує?... (лікар).

В літню пору, в час осінній,

навесні - в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Вчитель:

          Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Учень :

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

9. Вірші про професії Маріє Познанської. (Доповідає п’ята група)

                            Мебляр

Дошку взяв мебляр дубову

І поклав на столі:

Шафу робить він книжкову,

Придивляйтеся, малі.

                            Кухар

Наш кухар, наче боровик,

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник і запікає бабку.

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров’я всіх –

Йому подяка й шана.

                            Токар

Здається,  проста річ така,

Як гайка чи гвинти, -

Без них не буде літака

І поїзду не йти…

Деталі точать токарі,

В цеху стоять у ряд.

І кожному у цій порі

Співає свій верстат.

                            Кравець

 Сім раз відмір, а раз відріж!

І щоб костюм пошить по зросту,

Потрібно мірку знять раніш.

                            Двірник

Ми на світанку спимо, а двірник

Ще до зорі прокидатися звик.

Першим стрічає він сонце у місті.

Двір наш і вулиця – глянь, які чисті!

Будеш на вулиці, біля будинку –

Знаю: не кинеш ти навіть смітинку!

IV. Підсумкова бесіда.

Вчитель.

  • Чи можна назвати хоча б одну професію найважливішою, найпотрібнішою?

У наш час, коли людина підкоряє космос, за допомогою комп’ютера керує роботою на морському дні та робить складні операції на серці, з’явилися нові професії: менеджер, програміст, дилер, оператор мобільного зв’язку, дизайнер, дистриб’ютор, ді –джей тощо.

Можливо, коли ви підростете, з’являться інші важливі професії, ви оберете саме ту з них , що вам найбільше сподобається. В даний час найголовніша ваша робота – успішно вчитися у школі, здобувати глибокі та міцні знання. Адже, все у світі здобувається людською працею.

Вправа « Сенкан»

Тема: праця.

Опис: важка, ….

Дія: приносить, надає, …

Ставлення(фраза):Землю красить сонце, а людину – праця.

Узагальнення(синонім): джерело життя й головна його прикраса.   

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 5864 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: