Головна » Файли » Участь у заходах |
18.10.2014, 14:18 | |
Тема: Праця та професії в житті людини. Мета: Прищеплювати трудові навички, працьовитість, сформувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життя; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати працьовитість, повагу до людей різних професій. Обладнання: Прислів’я про працю, загадки про професії, ілюстрації різних професій. Хід години спілкування I. Актуалізація знань учнів Робота над текстом В.Сухомлинського «Втрачений день». - Чому батько посмутнів? - Сьогодні ми з вами поговоримо про те, щоб кожен прожитий вами день, був наповнений гарними та корисними справами, щоб ніколи у вас не було днів, прожити даремно. II. Оголошення теми і мети години спілкування - Ми будемо говорити про значення праці і професій в житті людини. 1. Девіз уроку. Ми працю любимо, Що в творчість перейшла, І музику палку, Що ніжно серце тисне. У щастя людського Два рівних є крила - Троянда й виноград, Красиве й корисне. М.Рильський. - Хай ці слова стануть девізом не тільки нашої години спілкування, але й девізом усього нашого життя. 2. Вступна бесіда. - А чи чули ви таку пісню? Ой, чим я не хазяйка, Чим не господиня? Сім день хати не мела, Сміття не носила. - Я думаю, що ця не про вас. Ви всі, діти, працьовиті. А що означає слово «працьовитий»? Так, це той, що працює. А «праця»- це діяльність людини, яка потребує розумової та фізичної енергії і спрямована на створення матеріальних та духовних цінностей. Фізична праця необхідна організму, який росте. Вона розвиває м’язи, зміцнює серце, чудово розвиває координацію рухів, підвищує витривалість, акуратність, самодисципліну. Фізична праця – найкращий засіб від лінощів. Працюючи, людина стає розумнішою, красивішою, здоровішою, її люблять і поважають всі. III. Робота над темою бесіди 1. Робота над прислів’ями. (Доповідає перша група). - Дуже багато прислів’їв про працю. Маленька праця краще за велике безділля. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Без праці не проживеш. Хто багато робить, той багато вміє. Роботящі руки гори вернуть. Сонце прикрашає землю, а людину – праця. Зробив діло – гуляй сміло. 2. Слухання усмішки « Рита» Гарна була мама у дівульки Рити: Не веліла доні навіть суп варити. Чистячи картоплю, патраючи кури, Можна зіпсувати к бісу манікюри. У неділю вранці вийшла заміж Рита І тоді узялась перший суп варити. У каструлю курку поклала з кишками, Вкинула картоплю разом з лушпайками. У неділю вранці мама Риту била: - Ой нащо ти, доню, Гриця отруїла? Павло Глазовий - Хто винен у цій історії – Рита, мама чи Гриць? - А чи виконуєте ви домашню роботу? Чи що ви, свої обов’язки? - Навіщо дітей привчають змалечку до роботи? Невже батьки, якщо вони вас люблять і піклуються про вас, не можуть виконати цю роботу? - Чи досягають в житті своєї мети ледарі і нероби? 3. Бесіда про трудолюбивих дітей. Учні: 1. Мала бджола, а й та працює! Тому і ти живи в труді, Бо труд годує, а лінь - марнує, Працюй – не будеш у біді. 2. Привчай до праці руки, друже, А голові давай знання. Майстерності навчайся дужче, Будь наполегливим щодня. 3. Ще вчишся гарно малювати, Бо в світі стільки є краси, Щоб світ у фарбах передати І людям цю красу нести. – вчитись. - Чому вам потрібно добре вчитись? 4. Інсценізація вірша О. Олеся «Бджілка і Зозуля» Зозуля: Сядь, спочинь зо мною, Любо, мило спочивати В холодку весною! Будем звідси ми дивитись, Як земля радіє, Як горить і сяє сонце, Як садок біліє Будем слухати з тобою, Як степи співають, Як шумлять широкі ріки, Як вітри гуляють. Бджола: Ой, зозулечко ледаче! Чи не гріх тобі казати, Щоб і я гуляла? Подивися: все працює На широкім світі. І у лісі, і у полі, І в ясній блакиті. Ось несе горобчик гусінь Діток годувати, Ось комашка травку тягне Хатку будувати. Там кує ковалик-дятел, Нірку жук капає, В небі вітер хмару носить, Де дощу немає. Чи не соромно ж зозуле, Цілий день гуляти?! Чи не краще веселіше й жити працювати. Прощавай: немає часу! Треба мед збирати, Треба кожну квітку в полі Бджілці облітати. Як зима страшна настане, Полетиш ти вирій, Я ж останусь зимувати На Вкраїні милий. Буду ж дбати я весною, Щоб було що їсти, Як сніг та хмари вкриють Сонце променисте. Автор: Заспівала бджілка пісню, В синім полі зникла. А зозуля засмутилась, Бо робить не звикла. - Працюють не тільки люди, а й тварини. 5. Гра « Без труда – нема плода» - Уявімо життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б? - Не працює електрик? - Не вийшла на роботу пекар? - Вирішив відпочити кочегар? - А якщо всі хлібороби й доярки не вийдуть на роботу? 6. Вправа «Калейдоскоп професій» (Доповідає друга група) Командир групи: Ми помандруємо у світ професій і познайомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами. Це: Людина – людина, людина – техніка, людина – природа, людина - знакова система, людина - художній образ. Учні: 1. До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість. 2. До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими, професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці. 3. Третій тип об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога... 4. Четвертий тип включає такі професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер. 5. І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога... 6. Гра «Відгадай професію за описом» - Обслуговує читачів, складає каталоги, забезпечує своєчасне поповнення та оновлення фондів, добре знає літературу. (Бібліотекар) - Виготовляє бочки, діжжі з різних порід дерев, що використовують у домашньому господарстві. (Бондар) - Людина, яка займається процесом, що поєднує оброблення віддрукованих аркушів, їх розрізування, згинання і скріплення. (Брошувальник) - Людина, яка складає орнаменти із кольорового скла. (Вітражист) - Виготовляє торти, булочки, кекси, печиво. (Кондитер) 7. Анкета «Професії твоїх батьків» (Доповідає третя група) - Які професії у ваших батьків? - Чому вони їх обрали? - А ким ви у майбутньому хотіли б стати? 8. Загадки про професії.(Доповідає четверта група) Ще всі навколо міцно сплять, а він вже встати встиг, аби духмяним калачем ти смакувати зміг. (Пекар ) Тобі задачі заважкі - терпляче пояснив. Зчепились в класі хлопчаки - він їх розборонив. (Вчитель) Гроші витрачає вміло: він вкладає їх у діло. Лік грошам він добре знає, їх на вітер не пускає (Бізнесмен) Хто, як квочка із курчатами, в дитсадку щодня з малятами? Хто їх пильно доглядає, няньчить, пестить, розважає, вчить співати й малювати, рахувати і читати? (Вихователька) Він такий же, як і ми, непомітний між людьми. А в театрі грає ролі: нині - вчителя у школі, завтра буде інша роль - то бідняк він, то король. (Актор) Хто в лікарні по палаті ходить в білому халаті? Хто людей з біди рятує, хто хвороби всі лікує?... (лікар). В літню пору, в час осінній, навесні - в гарячий час косять, жнуть вони і сіють, орють лан у котрий раз. (Хлібороби) Вчитель: Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників. Учень : В країні нашій стільки справ І все таке цікаве, А я ще й досі не добрав, Яка ж найкраща справа? Учень : У шахті працювати, Хліба ростить, сади садить, Будинки будувати … Учень : Просторі стеляться путі, Навкруг широкий обрій. Нам все відкрито у житті Аби учились добре. 9. Вірші про професії Маріє Познанської. (Доповідає п’ята група) Мебляр Дошку взяв мебляр дубову І поклав на столі: Шафу робить він книжкову, Придивляйтеся, малі. Кухар Наш кухар, наче боровик, Надів біленьку шапку. Готує нам він холодник і запікає бабку. Смачний у кухаря пиріг, Чудова каша манна. Він дбає про здоров’я всіх – Йому подяка й шана. Токар Здається, проста річ така, Як гайка чи гвинти, - Без них не буде літака І поїзду не йти… Деталі точать токарі, В цеху стоять у ряд. І кожному у цій порі Співає свій верстат. Кравець Сім раз відмір, а раз відріж! І щоб костюм пошить по зросту, Потрібно мірку знять раніш. Двірник Ми на світанку спимо, а двірник Ще до зорі прокидатися звик. Першим стрічає він сонце у місті. Двір наш і вулиця – глянь, які чисті! Будеш на вулиці, біля будинку – Знаю: не кинеш ти навіть смітинку! IV. Підсумкова бесіда. Вчитель.
У наш час, коли людина підкоряє космос, за допомогою комп’ютера керує роботою на морському дні та робить складні операції на серці, з’явилися нові професії: менеджер, програміст, дилер, оператор мобільного зв’язку, дизайнер, дистриб’ютор, ді –джей тощо. Можливо, коли ви підростете, з’являться інші важливі професії, ви оберете саме ту з них , що вам найбільше сподобається. В даний час найголовніша ваша робота – успішно вчитися у школі, здобувати глибокі та міцні знання. Адже, все у світі здобувається людською працею. Вправа « Сенкан» Тема: праця. Опис: важка, …. Дія: приносить, надає, … Ставлення(фраза):Землю красить сонце, а людину – праця. Узагальнення(синонім): джерело життя й головна його прикраса. | |
Переглядів: 5864 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |