Головна » Файли » Участь у заходах |
18.10.2014, 14:12 | |
ТЕМА: Прозоро-лічильні техніки. Вишивання мережок «одинарний прутик», «подвійний прутик». МЕТА ЗАНЯТТЯ:
засвоєння знань про види лічильних технік, їх використання, про прийоми виконання ручних швів «одинарний прутик», «подвійний прутик», інструменти і матеріали, що використовуються при виконанні мережок. 2. Виховна: виховувати в учнів уважність, працелюбність, доброзичливість, взаємоповагу під час колективної роботи, виховання акуратності та старанності під час вишивальних робіт. 3. Розвивальна : використовуючи ігрову діяльність сприяти розвитку в учнів комунікативних компетентностей , компетентностей розвитку та саморозвитку, продуктивної творчої діяльності, наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви, розвиток моторики рук, координації рухів. Розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог. 4. Профорієнтаційна: ознайомити учнів з професією екскурсовода, вишивальниці.
ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: мережки. ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: – робочий зошит; – зразки швів; – інструкційні картки; – виставка вишивок; ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ : · інструменти: голка (№ 80), ножиці, праска. · матеріали: нитки (№ 40), вишивальна тканина. ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: Виконання швів «одинарний прутик», «подвійний прутик», «качалочка», «солов’їне вічко». МЕТОДИ НАВЧАННЯ: розповідь, демонстрація, робота в групах, самостійна робота, різнорівневі завдання. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: Фронтальна, ігрова діяльність, групова Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь і навичок. СТРУКТУРА УРОКУ: I. Організаційний етап. ________________________________2 хв. II. Етап всебічної перевірки знань. ______________________5 хв. III. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань. ___ 2 хв. IV. Етап засвоєння нових знань. ________________________15 хв. V. Етап закріплення нових знань. _______________________3 хв. VI. Практична робота. VI.1.Вступний інструктаж. ______________________________ 10 хв. VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя45 хв. VI.3.Заключний інструктаж. _____________________________ 3 хв. VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим. 5 хв. VIII. Етап підведення підсумків заняття ________________5хв. ІХ. Етап інформації учнів про домашнє завдання 2 хв.
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 2 хв.
ІІ. ЕТАП ВСЕБІЧНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ: 5 хв. Для повторення раніше вивченого матеріалу проводжу рольову гру «Екскурсія до музею» (експозиція «Українська народна вишивка»). Правила гри. Вчитель назначає екскурсоводів, які за допомогою екскурсії по експозиції вишивок мають проявити отримані на уроках знання по темі «Вишивка»; діти відвідувачів музею задають питання. (Одні і другі оцінюються)
ІІІ. ЕТАП ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. 2 хв. Показую учням роботи з мережками. До яких технік віднесли б учні ці техніки. Чи хотіли б навчитися цим технікам? На сьогоднішньому занятті ми навчимося виконувати шви «одинарний прутик», «подвійний прутик», «качалочка», «солов’їне вічко». Набуті знання обов’язково знадобляться вам в майбутньому. Ви зможете не затрачаючи багато коштів прикрасити свій одяг, речі побуту і вони будуть ексклюзивними та оригінальними. ІV. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 15 хв. Повідомляю письмово нову тему уроку, її запис учнями. Дуже поширеними є техніки прозоро-рахункової групи – наскрізні лічильні шви: «одинарний прутик», «подвійний прутик», «черв'ячок», «вівсяночка», «шабак» тощо. Мережки виконують тільки на тканинах полотняного переплетення. Для виконання мережок можна використовувати котушкові та вишивальні нитки. Техніка виконання мережки характеризується тим, що нитки горизонтального напрямку підрізають і витягують, а вертикального — збирають голкою в пучки і обкручують нитками. При цьому утворюються певні узори. Способи закріплення вишивальної нитки в мережках показано на інструктивній карті 1: 1— у дві нитки на нитках тканини; 2 — у дві нитки на нитках прорідженої смуги; 3 — в одну нитку. Мережка «прутик» (інструкційна карта 2) виконується в такий спосіб. На тканині визначають місце і з правого боку зверху вниз нашивають закріпку — качалочку з паралельних стібків, що охоплюють 3 – 4 нитки основи. Кількість стібків залежить від ширини мережки, а крайні стібки повинні бути на дві нитки вище і нижче мережки (це верхня і нижня чисниці). Можна виконати відразу обидві закріпки — праву і ліву, визначивши довжину мережки. Над нижньою чисницею підрізають і витягують одну нитку піткання. Закріпивши нитку в петлю внизу біля правої закріпки (інструкційна карта 1), беруть на голку три, чотири або шість (залежно від цупкості тканини) вертикальних ниток і обкручують їх, формуючи прутинку. Виколюють голку на чисниці після кожного обкручування обов'язково на рівні ниток, взятих на прутинку. Після виконання першого ряду прутика (одинарного прутика) з лівого боку нашивають другу закріпку. Потім на кінець ножиців набирають решту ниток піткання, потрібних на мережку, підрізають їх між закріпками та першими нитками основи і витягують — спершу за допомогою голки за 2 см від місця підрізу, а після цього, підхопивши пальцями кінці, видаляють їх по одній, обережно призбируючи тканину. Після цього робочу нитку з голкою протягують під закріпкою і виколюють біля її верхнього стібка. Зразок повертають. Другий ряд прутика виконують так, як і перший, обкручуючи у прутик ті самі нитки, що і в нижньому рядку (цю мережку називають ще «звичайним прутиком»). Після закінчення прутикування кінець нитки закріплюють з вивороту під нитками закріпки і відрізають. Мережку «прутик» використовують для підшивання країв виробів, рубців на скатерках, фіранках, серветках. «Черв'ячок» (інструкційна карта 3) є прикрасою узорів для жіночих блузок, суконь, його застосовують для підрубленння серветок, скатерок. Зверху вниз із правого боку нашивають закріпку, підрізають і витягують нитки та виконують одинарний прутик, набираючи на голку парну кількість ниток. Дійшовши до протилежного краю, нашивають другу закріпку. Зразок повертають. Протилежний ряд виконують, як і попередній, тільки нитки першої та другої прутинок розділяють навпіл і обкручують в одну прутинку, внаслідок чого мережка нагадує ламану лінію або черв'ячок.
Практичні поради • Стібки мають бути однакової довжини. • З обох боків тканини шов має виглядати однаково . • Вишивають шов справа наліво. • Шов повинен стягувати нитки основи рівномірно.
V. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 3 хв. 1.Чи зав’язується вузлик при закріпленні нитки до тканини? 2.Скількома нитками виконуються шви «подвійний прутик», «одинарний прутик»?
VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА 58 хв. Тема : Виконання мережок. VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 10 хв. 1. Повідомляю тему практичної роботи; Мета: навчити виконувати шви «подвійний прутик», «одинарний прутик», «качалочка», «солов’їне вічко». Завдання: виконати зразки швів. Повідомляю про вимоги до якості роботи, дотримання правил техніки безпеки. Оголошую про номінації, що будуть присвоюватись по закінченню роботи: «Виставкова робота» «Перший на фініші» «Найточніший окомір» «Міс педантичність» На столі під час практичної роботи повинні бути: голка (№ 80), ножиці, кравецькі нитки (№ 40). Повторюю з учнями правила техніки безпеки: шпильки та голки зберігати у спеціальній коробочці, ножиці на столі класти з зімкнутими лезами, не класти на тканину. Передавати кільцями від себе.
VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ: 45 хв. А. Самостійна робота учнів. Робота проходить під музичний супровід. Б. Інструктаж вчителя: 1) форма проведення фронтальна; 2) зміст цільових обходів робочих місць учнів: 1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи; 2-й обхід: перевірка правильності виконання стібків, інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому; Фізкультхвилинка. Гра-пантоміма «Покажи професію» (Учні за допомогою жестів показують професії) 3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням; 4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями; Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії; 3) прийняття і попередня оцінка робіт учнів. VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 3 хв. 1) підведення підсумків практичної роботи; 2) відзначення учнів, які найкраще виконали завдання, вручення номінацій, аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок; 3) повторно пояснюю способи усунення дефектів. VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ. VІІІ. ЕТАП ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ: 5 хв. Повідомляю про досягнення цілей заняття. Проводжу гру «Збери сім’ю». (тамбурний, вперед голку, одинарний прутик, хрестик, подвійний прутик, солов’їне вічко, качалочка, шпатівка, черв’ячок)
ІХ. ЕТАП ІНФОРМАЦІЇ УЧНІВ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повідомляю домашнє завдання: вміти виконувати шви «одинарний прутик», «подвійний прутик», «солов’їне вічко», «качалочка». | |
Переглядів: 987 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |