Головна » Файли » Участь у заходах |
14.11.2014, 12:10 | |
Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик –зірка». Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви казки Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О. Уайльда; допомогти учням зрозуміти символічний зміст назви твору; простежити шлях еволюції Хлопчика-зірки; з’ясувати, в чому, на думку автора, полягає справжня краса; розвивати вміння аналізувати казку і робити самостійні висновки; виховувати любов до матері, повагу до людини. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казки, карточки із завданнями для груп, плакат з виразом, музика М. Рибнікова «Зустріч» (до фільму «Зоряний хлопчик»), кольорові смужки, зірки Тип уроку: комбінований Справжня краса – внутрішня, вона йде від усього серця, в якому живе любов. Крістіна Алігера Структура уроку
Учитель: Сьогодні в нас чудове свято: Гостей зібралося багато. Усі привітні, подивіться – І ви їм радо усміхніться. Усміхніться всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково День для всіх веселим буде.
Вправа проводиться з метою формування в учнів оптимістичного ставлення до уроку й очікування позитивних результатів. (Звучить повільна музика.) Слово учителя. Сядьте зручніше і закрийте очі. Уявіть собі, що перед вами нічне зоряне небо, на якому багато зірок. Кожен виберіть собі найяскравішу зірку. Уявіть, що ця зірка – гарна оцінка, яку б ви хотіли отримати, вдала відповідь на уроці, це ваша найзаповітніша мрія. Тепер простягніть руки до неба, щоб доторкнутися до своєї зірки. Намагайтеся з усіх сил! Ви обов’язково зможете дістати свою зірку. Зніміть її з неба, покладіть перед собою, а тепер відкрийте очі. Подивіться на свою диво-зірочку. Нехай вона подарує вам натхнення, наснагу і зігріє своїм теплом.
Учитель. А радісно на душі нам буде ще й тому, що гарно готувалися до уроку і зараз перевіримо свої знання. Допоможе вправа «Перевір себе».
III. Етап всебічної перевірки знань
1. Коли Дроворуби йшли додому через ліс, їх обступили звірі, вимагали теплий одяг для себе (Ні) 2. Дроворуби знайшли загорнуту в золотий плащ дитину (Так) 3. Дружина Дроворуба дуже зраділа дитині, бо в них не було своїх (Ні) 4. Красивий Хлопчик-зірка ріс гордим, жорстоким, егоїстичним (Так) 5. Хлопчик-зірка запропонував прогнати брудну жебрачку із села (Так) 6. Коли Хлопчик-зірка став потворним, друзі його підтримали й пообіцяли допомогти розшукати матір (Ні) 7. Хлопчика-зірку викупив злий Чаклун (Так) 8. Усі звірі, бачачи, що Хлопчик-зірка став добрим і дуже страждає,почали шукати для нього монети (Ні) 9. Хлопчик-зірка став справедливим володарем усього міста над річкою (Так) IV.Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань
Вчитель. Отже, я гадаю, ви добре опанували зміст казки і готові завершити роботу над нею, поговоривши про перетворення головного героя. Казка «Хлопчик- зірка» - це історія про безцінний дар любові. Співчуття та милосердя, який легко втратити в буденності, але без якого життя, навіть сповнене зовнішньої краси та людського захоплення, стає потворним та порожнім. Хоча, щоб зрозуміти це і повернути втрачений дар, часто доводиться пройти дорогою страждань і випробувань. Сьогодні ми продовжимо аналізувати казку, простежимо шлях еволюції головного героя, спробуємо зрозуміти символічний зміст твору та знайти відповідь на головне питання: «Яка краса може змінити світ на краще?», «Що головніше в житті?» Про це піде мова на нашому уроці.
V. Етап засвоєння нових знань Учитель. Письменник писав: «Усі ми ходимо по багнюці, але деякі з нас дивляться на зірки». Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа, «зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей».
Зірка – 1. Небесне тіло, видиме простим оком у вигляді світлої точки на небі. 2. Перенос. знач.- видатний діяч мистецтва, науки, спорту. Еволюція – розвиток, процес поступового перетворення
Кожний літературний твір – це «загадка». Іноді відгадка зберігається в його назві.
Нарцис – самозакоханість Троянда – краса, кохання, розкіш, розніженість Фіалка – весна, скромність; лілові – смуток, смерть
Завдання: за текстом на с. 97-98 знайдіть, як відносився Хлопчик- зірка до оточуючих, схарактеризуйте його поведінку. I група: дітей Лісоруба, сільських дітей та ровесників II група: нужденних, калік, сліпих; III група: названих батьків; IV група: бідної жебрачки
Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.
Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.
VI.Етап закріплення нових знань
I група – користуючись вправою «Сонечко», зі слів, які написані на карточці, визначити, яким був Хлопчик-зірка до перетворення. II група – користуючись вправою «Сонечко», зі слів, які написані на карточці, визначити, яким був Хлопчик-зірка до перетворення. Жорстокий, егоїстичний, щирий, добрий, милосердний, справедливий, самозакоханий, грубий, байдужий, співчутливий, самовідданий, безкорисливий, терплячий, невдячний, сердечний, пихатий, чутливий III група – за допомогою прийому «Мозаїка» із запропонованих на окремих аркушах слів скласти вислів і пояснити його. ( «Зло нічого не дає, крім зла, вмій прощати, як прощає мати» Микола Луків) IV група – скласти «кольорову стежину» героя до щастя, до краси за допомогою кольорових смужок. Передайте вчинки героя кольорами, прокоментуйте свій вибір.
Продовжте речення.
Слово вчителя. На початку уроку кожен з вас зняв із неба зірку. Чи здійснилося ваше бажання? Чи знаєте ви, що треба зробити, коли з неба падає зірка? Я хочу подарувати вам зорепад і побажати, щоб усі загадані вами бажання та заповітні мрії обов’язково збулися. VII. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання Підготуватися до контрольної роботи за творчістю О.С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О. Уайльда | |
Переглядів: 9589 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |