Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Урок математики в 6 класі
14.11.2014, 12:07

Дата:  11.11.2014                Клас:  6-А                   Предмет: математика

Урок №  41

Тема: Розв'язування вправ на пряму і обернену пропорційні залежності

Мета: удосконалювати вміння і навички учнів розв’язувати вправи на пропорції, задачі на пропорційні величини; розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати, узагальнювати, формувати в учнів ключові компетентності; виховувати наполегливість, уважність, старанність, активність, товариськість.

Обладнання: комп’ютерне обладнання, презентації, роздатковий матеріал.

Тип уроку: засвоєнння нових знань.

Структура уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку і створення емоційного настрою.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав!

Сядьте рівно, починаєм,

Вивчене ми пригадаєм.

  • Яку тему ми зараз вивчаємо? (Відношення і пропорції)
  • Які пропорційні залежності між величинами ви знаєте? (Пряму і обернену)

Тож запишемо сьогоднішню дату і  тему уроку. 

Мотивація навчальної діяльності. Задачі на пропорції – це, найчастіше, практичні задачі, які необхідно вміти розв’язувати як в повсякденному житті, так і при вивченні інших наук. Недаремно К. Гаусс писав: «Математика – цариця наук». Пропорційні залежності між величинами розглядають в курсі хімії, фізики біології, географії.

Отже, наша мета: удосконалювати вміння і навички розв’язувати вправи на пропорції, задачі на пропорційні величини; розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати, узагальнювати, формувати життєві компетентності; виховувати наполегливість, уважність, старанність, активність, товариськість.

Епіграфом нашого уроку будуть слова Р. Декарта: «Не достатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його».

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Два учні працюють із завданнями, аналогічними до домашніх, на дошці:

  1. З 2 т макулатури можна одержати 1,5 т чистого паперу. Скільки чистого паперу можна одержати з 16 т макулатури?  (12 т)
  2. Для перевезення вугілля потрібно 12 вагонів вантажомісткістю 60 т. Скільки необхідно вагонів вантажомісткістю 80 т для перевезення цього вугілля? (9 вагонів)

Розв’язування тестових завдань:

Варіант 1

Варіант 2

1.  Чому дорівнює відношення чисел :

1,2 і 0,4 ?

А) 0,3;    Б) 0,8;    В) 4,8;   Г) 3.

3,5 і 0,7 ?

А) 4,2;    Б) 0,5;    В) 5;   Г) 2,8.

  1. Назвіть середні члени пропорції:

.

А) 27 і 8;    Б) 9 і 24;   В) 24 і 8;   Г) 27 і 9.

.

А) 3 і 12;    Б) 18 і 3;   В) 18 і 2;   Г) 12 і 2.

  1. Знайдіть невідомий член пропорції:

3:х=6:12.

А) 3;    Б) 5;    В) 6;   Г) 72.

 8:16=4:х.

А) 2;    Б) 8;    В) 6;   Г) 32.

  1. Серед запропонованих залежностей між величинами

А) швидкість і час при сталій відстані;

Б) кількість товару та його вартість;

  1. сторона квадрата і його площа;
  2. тривалість уроку і кількість учнів
  3.  

прямо пропорційну?

обернено пропорційну?

Взаємоперевірка тестових завдань.

Варіант 1

Варіант 2

1. Г);    2. Б);    3. В);   4. Б).

В);    А);    Б);   А).

ІІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

З метою активізації знань використаємо метод «Презентація». (Учень презентує тему «Відношення і пропорції», ставлячи однокласникам запитання з теорії).

Повторення алгоритму розв’язування задач на пропорційні величини(на партах):

  1. Невідоме число (величину) позначити буквою х.
  2. Записати умову задачі у вигляді таблиці.
  3. З’ясувати вид залежності між величинами.
  4. Пряма пропорційна залежність позначається однаково напрямленими стрілками, а обернена пропорційна залежність – протилежними стрілками.
  5. Записати пропорцію.
  6. Знайти її невідомий член і записати відповідь.

Учень перевіряє завдання, виконані на дошці. Учні класу записують зразки розвязання в зошити.

  • V. Етап закріплення нових знань

Робота в парах «Зясуй залежність між величинами»: вправи № 593 і № 603 підручника. (Учні показують кивками голови вперед-назад пряму пропорційність або поворотами голови вліво-вправо обернену пропорційність).

Робота в четвірках «Розвяжи і презентуй задачу»: вправи № 599, 601, 602, 605, 607, 608, 619 підручника.

Рекламна пауза «Пряма і обернена пропорційність».

Усна задача з конкурсу «Кенгуру»:

  1. Якщо Петрик половину картоплі для приготування обіду чистить вручну, а другу половину – за допомогою картоплечистки, то він витрачає на цю роботу 20 хв. Якщо ж всю картоплю він чистить за допомогою картоплечистки, то у нього йде на це 10 хв. Скільки часу Петрик витрачає на чищення всієї картоплі вручну? (30 хв.)
  2. 3 курки за 3 дні знесли 3 яйця. Скільки яєць знесуть 12 курей за 12 днів ? (48)

Пропорція в нашому житті зустрічається дуже часто. Про красиві речі говорять, що вони «пропорційні», «гармонійні».

Презентація на тему «Золотий переріз» (виступ учня).

Золотий переріз – це пропорційне ділення відрізка на нерівні частини так, що менший відрізок відноситься до більшого, як більший до всього відрізка. Це відношення дорівнює 1,618… Золотий переріз не є штучним. Він поширений у природі: золотий переріз можна знайти у багатьох рослин, у будові тіл тварин, а також морських раковин і пташиних яйцях. Але найбільш вражаючий приклад «застосування» природного принципу золотого перерізу – людське тіло. Воно цілком та його частини (обличчя, кисті рук) наскрізь пронизані відношенням 8 : 5, а ще точніше – 13 : 8.

Практична робота «Дослідження руки».

Кожен палець нашої руки складається з трьох фаланг. Сума двох перших фаланг пальця у співвідношенні з усією довжиною пальця і дає число золотого перерізу (за винятком великого пальця).

V. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання 

Підсумок уроку

Підводячи підсумок уроку, прошу дати відповіді на запитання:

Що нового ви дізнались на уроці? Що було головним на уроці? Що найбільше сподобалось під час уроку? Чи досягли очікуваних результатів? Що не вдалось? Над чим треба попрацювати?

Домашнє завдання: повторити § 14, впр. 598, 600, 606, 620* (скласти задачі).

Виставлення оцінок

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 1976 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 1
1 SergFrino  
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/proizvodstvo-i-montazh-metallicheskikh-rigeley/>металл ригель в строительстве</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *: