Головна » Файли » Участь у заходах |
14.11.2014, 12:07 | |||||||||||||||||||||||
Дата: 11.11.2014 Клас: 6-А Предмет: математика Урок № 41 Тема: Розв'язування вправ на пряму і обернену пропорційні залежності Мета: удосконалювати вміння і навички учнів розв’язувати вправи на пропорції, задачі на пропорційні величини; розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати, узагальнювати, формувати в учнів ключові компетентності; виховувати наполегливість, уважність, старанність, активність, товариськість. Обладнання: комп’ютерне обладнання, презентації, роздатковий матеріал. Тип уроку: засвоєнння нових знань. Структура уроку І. Організаційний етап Перевірка готовності учнів до уроку і створення емоційного настрою. Ось дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав! Сядьте рівно, починаєм, Вивчене ми пригадаєм.
Тож запишемо сьогоднішню дату і тему уроку. Мотивація навчальної діяльності. Задачі на пропорції – це, найчастіше, практичні задачі, які необхідно вміти розв’язувати як в повсякденному житті, так і при вивченні інших наук. Недаремно К. Гаусс писав: «Математика – цариця наук». Пропорційні залежності між величинами розглядають в курсі хімії, фізики біології, географії. Отже, наша мета: удосконалювати вміння і навички розв’язувати вправи на пропорції, задачі на пропорційні величини; розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати, узагальнювати, формувати життєві компетентності; виховувати наполегливість, уважність, старанність, активність, товариськість. Епіграфом нашого уроку будуть слова Р. Декарта: «Не достатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його». ІІ. Перевірка домашнього завдання Два учні працюють із завданнями, аналогічними до домашніх, на дошці:
Розв’язування тестових завдань:
Взаємоперевірка тестових завдань.
ІІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань З метою активізації знань використаємо метод «Презентація». (Учень презентує тему «Відношення і пропорції», ставлячи однокласникам запитання з теорії). Повторення алгоритму розв’язування задач на пропорційні величини(на партах):
Учень перевіряє завдання, виконані на дошці. Учні класу записують зразки розв’язання в зошити.
Робота в парах «З’ясуй залежність між величинами»: вправи № 593 і № 603 підручника. (Учні показують кивками голови вперед-назад пряму пропорційність або поворотами голови вліво-вправо обернену пропорційність). Робота в четвірках «Розв’яжи і презентуй задачу»: вправи № 599, 601, 602, 605, 607, 608, 619 підручника. Рекламна пауза «Пряма і обернена пропорційність». Усна задача з конкурсу «Кенгуру»:
Пропорція в нашому житті зустрічається дуже часто. Про красиві речі говорять, що вони «пропорційні», «гармонійні». Презентація на тему «Золотий переріз» (виступ учня). Золотий переріз – це пропорційне ділення відрізка на нерівні частини так, що менший відрізок відноситься до більшого, як більший до всього відрізка. Це відношення дорівнює 1,618… Золотий переріз не є штучним. Він поширений у природі: золотий переріз можна знайти у багатьох рослин, у будові тіл тварин, а також морських раковин і пташиних яйцях. Але найбільш вражаючий приклад «застосування» природного принципу золотого перерізу – людське тіло. Воно цілком та його частини (обличчя, кисті рук) наскрізь пронизані відношенням 8 : 5, а ще точніше – 13 : 8. Практична робота «Дослідження руки». Кожен палець нашої руки складається з трьох фаланг. Сума двох перших фаланг пальця у співвідношенні з усією довжиною пальця і дає число золотого перерізу (за винятком великого пальця). V. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання Підсумок уроку Підводячи підсумок уроку, прошу дати відповіді на запитання: Що нового ви дізнались на уроці? Що було головним на уроці? Що найбільше сподобалось під час уроку? Чи досягли очікуваних результатів? Що не вдалось? Над чим треба попрацювати? Домашнє завдання: повторити § 14, впр. 598, 600, 606, 620* (скласти задачі). Виставлення оцінок | |||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2022 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |