Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Рух заради здоров'я
16.04.2015, 17:44

Клас: 2-А, 2-Б                                                    Вчителі: Купчик О.О., Москвич Н.А.

Гімнастичні вправи з предметами

На дитячих пальчиках кольорові стрічки. Діти заходять під музику.(Рука вгорі, вітаючи усіх присутніх). Стають в коло. Гімнастичні вправи виконуються під музику пісні « То не є проблема».

Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо

Парасольки, то не є, то не є проблема.

(Біг на місці, руки по черзі піднімають)

І під снігом, під дощем ми гулять підемо

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

(Долоні перед собою, присідають і піднімаються почергово).

 

Кожен, що приходить, день нам дарує теми

Для мелодій і пісень, то не є проблема.

(Повороти тулуба вліво-вправо, махи руками почергово вліво-вправо)

Якщо гарний настрій є, ми співать будемо,

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

(Долоні перед собою, присідають і піднімаються почергово).

 

Має рішення своє кожна теорема,

Ми це рішення знайдем, то не є проблема.

(Руки перед собою, 4 рази вперед, 4 рази назад)

Краще, щоб пізнати світ, вчитися будемо,

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

(Долоні перед собою, присідають і піднімаються почергово).

 

Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо

Парасольки, то не є, то не є проблема.

(Нахили вправо-вліво, повні оберти руками)

І під снігом, під дощем ми гулять підемо

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

(Долоні перед собою, присідають і піднімаються почергово).

Діти виходять під музику.(Рука вгорі, прощаючись з усіма присутніми).

*****

Дата: Клас: 5-А                                                Вчитель: Кучак Л.М.

Тема. Хоровод

Мета.

Ознайомити учнів зі значенням хороводів в культурі та традиціях народу, сучасними хороводними іграми;

розвивати в учнів координацію рухів, увагу, спритність;

виховувати в учнів стійке переконання в необхідності здорового способу життя, активних форм проведення дозвілля, вміння взаємодіяти з однокласниками в процесі гри, виховувати почуття колективізму.

Форма проведення: рухливі ігри на свіжому повітрі.

СТРУКТУРА УРОКУ

Без хороводних ігор не може обійтись жодне народне свято чи розвага. «Для того, щоб це животворне джерело не замулювалося, - пише В. Скуратівський, - не згасали його пульсуючі водограї, котрі повсякчас погамовують духовну спрагу, приносять нам радість і здоровий дух, мусимо бути ревними оберігачами наших кращих народних традицій, серед яких уосібне місце посідають дитячі ігри і яким відведена самою природою виняткова роль у вихованні наших дітей».

Раніше хороводи, як говорили сільські старожили, не «водили», а «грали». Фахівці ж, звертаючи увагу на якусь одну (рідко дві) сторони хороводу - хто на музичну, хто на поетичну, хто на хореографічну, - по суті справи, залишали в тіні його ігрову сторону.

Останнім часом в середовищі молодіжних фольклорних ансамблів відбувається відродження хороводних ігор. Багато колективів захоплені не поважним показом нудьгуючим глядачам хороводів з естради, а безпосереднім залученням всіх глядачів в хороводні ігри, наприклад, на міських гуляннях. Завдяки цьому хороводи все частіше починають організовуватись для власного задоволення. В них грають на дозвіллі, на сімейних святах і т. д. тобто настав час, коли хороводи почали повертатися в їх природнє побутування.

Людям, які цікавляться народними традиціями, буде цікаво познайомитися з тим, що про хороводи писав російський етнограф Д. К. Зеленін (1878-1954) у книзі «Східнослов'янська етнографія» (перше видання в 1927р.) у розділі «Громадське життя»: «Одне з веселощів, відомих всім східним слов'янам, - хоровод (укр. коло; рос. корогод, каравод, караван, містечко, коло, гуляння, танкú, лумки, белорусск.карагод), відрізняється поєднанням різного роду танців з мімічним мистецтвом, віршами і музикою.

Основна фігура хороводу - коло, рух по колу, звідки й назва коло, круг; однак сюди ж включається безліч різних дій і драматичних сцен, що зображують різні моменти повсякденного життя. Окремі фігури хороводу, супроводжуються хоровим співом мають особливі назви, нерідко витісняють загальне найменування хоровод.

В якості дійових осіб окремих актів хороводу фігурують заєць, олень, козел, лебідь, ворон, горобець, голуб, хлопець і дівчина, царевич, чернець, сонливий, скоморох, сирота і т. д. При цьому зображують різні роботи: обробку льону, посадку капусти, пивоваріння, ловлю птахів, вишивання килима, та ін. Далі - сцени із сімейного життя, наприклад весілля, як чоловік купує дружині подарунки. У пісні «А ми просто сіяли», відомої всім східним слов'янам, так само як і чехам і хорватам, представлений спір між двома групами селян з-за поля, закінчується сплатою викупу».

Наводимо кілька варіантів народних хороводних ігор.

ЗОЛОТІ ВОРОТА (кругові). Близько половини учасників утворюють коло, стоячи обличчям до центру і піднявши зімкнуті руки. Через ці ворітця з зімкнутих рук пробігає ланцюжок інших гравців, теж взялися за руки. При цьому ланцюжок «змійкою» оббігає кожного з поставлених - одного спереду, іншого - за спиною.

Стоять вимовляють співуче речитатив:

Крізь Золоті ворота

Пройтися охота!

Перший раз прощається,

Другий - забороняється,

А на третій раз

Не пропустимо вас!

Після слів. «Не пропустимо вас!» руки опускаються. Ті, хто опинилися всередині кола беруться за руки, збільшуючи число «воріт». Неспіймані відновлюють ланцюжок і знову біжать. З кожним закриттям «воріт» біжать стає все менше. Останніх трьох невпійманих людей вважають переможцями.

Правила:

1. Гравцеві, який повинен пройти через «ворота», не можна зупинятися перед ними (з-за страху, що вони закриються). Того, хто зупинився вважають спійманим

2. Йдучи або біжучи, не можна роз'єднувати руки, треба триматися за руку хоча б з одним гравцем. Хто біжить, ні з ким не тримаючись за руки, вважається спійманим.

3. Опускати руки («закривати ворота») можна тільки на останнє слово речитативу. «Спійманих» раніше часу треба відпустити.

Струмочок

Грати в цю гру краще під веселу музику (у класичному варіанті - баян). Для гри потрібно мінімум 6 осіб, але краще від 10 і більше.

Правила гри Струмочок

Вибирається ведучий, інші діляться на пари бажано різностатеві, і зчіплюють руки.

Пари стають одна за одною, утворюючи коридор і піднімаючи руки вгору.

Ведучий входить в утворений коридор з одного кінця і рухається в інший кінець коридору, по дорозі вибираючи собі пару.

Він бере вподобаного йому руку людини, розчіплюючи стоїть пару. Нова пара разом йде в кінець «струмочка» і постає там, піднявши руки вгору.

Вільний гравець стає ведучим, йде в початок «струмочка»і заходить в коридор вибираючи собі людину для пари і так далі, поки всім не набридне грати.

Якщо грає дуже багато народу, ведучих може бути кілька.

Гру бажано проводити в швидкому темпі, так веселіше (тільки уявіть, що тільки вас обрали і ви встали, зчепивши руки в новій парі, як вас знову обирають ще раз і знову тягнуть в струмочок).

Дуже добре проводити цю гру у великому колективі, хороший шанс познайомитися і виявити приховані симпатії хлопчиків та дівчаток.

Рухлива гра для дітей «Золоті Ворота» може стати хітом будь-якого фольклорного свята! Для гри потрібно хоча б 7-8 учасників, але якщо народу більше, то грати веселіше! Прийняти участь у цій забаві можуть діти від п'яти років.

Правила гри дуже прості. Двоє ведучих беруться за руки і утворюють «ворота» (піднімають зімкнуті руки вгору). Для того, щоб вибрати пару дітей на роль «воріт», скористайтеся дитячоюлічилкою. Інші беруться за руки і хоровод починає рухатися, проходячи під «воротами». Хоровод не можна розривати! Всі хором вимовляють такі слова (спочатку, поки діти не розучили приповідку, дорослий може говорити її один):

 

«Золоті ворота, проходьте, панове:

Перший раз прощається,

Другий раз забороняється,

А на третій раз не пропустимо вас!»

Коли звучить остання фраза, «ворота закриваються» - ведучі опускають руки і ловлять, замикають тих учасників хороводу, які опинилися всередині «воріт». Тих, кого спіймали, теж стають «воротами». Коли «ворота» розростуться до 4-х чоловік, можна розділити їх і зробити двоє воріт, а можна залишити і просто гігантські «ворота». Гра, звичайно, йде до двох останніх не спійманих гравців Вони стають новими воротами.

****

Ранкова гімнастика 7-А класу                                                            Новосад О.А.

ТЕМА: гімнастика з елементами танцю.

 МЕТА:

  • Розвиток та удосконалення фізичних якостей – гнучкості, сили, спритності, координації рухів.
  • Вивчення комплексу вправ ритмічної гімнастики для укріплення м’язів стегна під музичний супровід,  профілактика  захворювань постави.
  • Виховання естетичного смаку, свідомого дбайливого ставлення до власного здоров’я, почуття ритму, фізичної досконалості, любов до щоденних занять фізичними вправами.

МУЗИЧНИЙ СУПРОВІД: збірка чіткої ритмічної музики, темп середньо – швидкий. Пара Нормальных - Вставай, с первыми лучами вставай.

Зв'язок фізичного виховання з естетичним. У процесі фізичного виховання розвиваються здатність сприймати, відчувати і правильно розуміти прекрасне у руховій діяльності та поведінці людини, красу гармонійної будови тіла, різноманітних видовищ (гімнастичні виступи). На формування естетичних почуттів помітно впливає навколишнє середовище, зокрема чистота і порядок у спортивному залі, зручний інвентар. Глибокий вплив на формування естетичних почуттів і смаків має застосування у фізичному вихованні таких засобів мистецтва, як музика і танці. Музичний супровід під час ходьби, деяких рухливих ігор підвищують емоційний стан і сприяють більш чіткому виконанню рухів.

***

Клас: 7-Б                                                        Мостенець А.В.

Тема. Гімнастика за допомогою танцювальних рухів

Мета. Залучити учнів класу до відзначення всесвітнього Дня здоров’я, вивчити нові вправи гімнастики, виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.

Обладнання: телевізор, змінний носій інформації (флешка).

                             План проведення спортивного заходу

  1. Ознайомлення учнів з метою і ходом проведення гімнастики за допомогою танцювальних рухів.
  2. Виконання комплексу вправ гімнастики.

                                    Опис вправ гімнастики

Вправа 1- вузька стійка, руки на поясі, змах руками вгору, напівприсід.

Вправа 2- руки на поясі, напівприсід, нахили головою: 1- вліво, 2- вправо, 3- вперед, 4- назад.

Вправа 3- стрибком у стійку, ноги нарізно, напівоберт головою вліво, вправо.

Вправа 4- змах руками вгору, руки на пояс, перестрибування з ноги на ногу, руки вгору, колові рухи руками.

Вправа 5- змах руками вгору, нахил тулуба вперед, руки в сторони, випрямитися, руки зігнуті перед грудьми, нахил тулуба вперед, назад.

Вправа 6- широка стійка, руки в сторони, нахил вліво – права рука вгору відносно тулуба, ліва внизу; нахил вправо – ліва рука вгору відносно тулуба, права рука внизу.

Вправа 7- 1) руки вгору, 2) руки в сторони, 3) руки донизу.

Вправа 8- широка стійка, руки в сторони – зігнуті, махи руками вліво- вправо, вгору – вниз.

Вправа 9- нахил тулуба, руки вперед, 1) на півповорот вправо, 2) на півповорот вліво.

Вправа 10- 1) руки на поясі, крок вліво, праву ногу переставити, 2) руки на поясі, крок вправо, ліву ногу переставити.

Вправа 11(Степ) – підняти зігнуту ліву ногу, хлопок під коліном, праву ногу – хлопок під коліном. 1- випад вліво, присід,  руки в сторони; 2- випад вправо, присід, руки в сторони. Випад лівою ногою, руки в сторони, вгору, в сторони, донизу: 1- присід, руки в сторони; 2- присід, руки вперед. Випад правою ногою, руки в сторони, вгору, в сторони, донизу: 1- присід, руки в сторони; 2- присід, руки вперед.

 Вправа 12- стійка ноги нарізно, руки вгору: 1- нахил до лівої ноги; 2- нахил до середини; 3- нахил до правої ноги.

Вправа 13 – стрибки на лівій та на правій нозі, руки імітують стрибок через скакалку.

Вправа 14- біг з високим підніманням стегна: 1- вдих, руки вгору; 2- видох, нахил, руки вниз.

Вправа 15- напівнахил вліво, руки вгору; напівнахил вправо, руки вгору.

****

           Казкові естафети                4-А, 4-Б                                 Малий В.М., Васюрина Н.М.

Мета: Розвивати фізичні і вольові якості учнів в змаганнях і естафетах; виховувати дружні взаємини; удосконалювати рухові навички і уміння.

Обладнання: 2 обручі,сніжки по кількості дітей, 2 стільця, 2 мітли, сміття (кубики і так далі), 2 відра пластмасових.

Ведучий: Хлопчики і дівчатка хочете сьогодні ми з вами будемо мандрувати по казках, але будемо не просто мандрувати, а змагатися, відгадуючи загадки.

Хід змагань

 Ведучий: А зараз потрібро розділитись на чотири  команди і обрати капітана та представити свої команди.

 Команди представляються.  Ведучий представляє жюрі.

Команди:                  Всім відомо: це чудово,

                 Коли кожен з нас здоровий.

                Тільки треба знати,

                 Як здоровим стати.

                 Лиш один рецепт на світі

                 Всім-усім підходить дітям:

                Коли спорт полюбим

                Сильними та спритними будем.

Ведучий: ну, що почнемо? Друг наш Знайка загадуй свою загадку.

Знайка: Ой ця баба 300 літ

           На метлі літає,

           Мухомори на обід

           Залюбки зїдає (баба яга)

Ведучий: Естафета «Баба яга» .

Правила естафети: Діти біжать верхи  на вінику до орієнтиру і назад передають естафету наступному дитяті.

Знайка:

Від розбійників тікав,
В небі з лебедем літав,
Півня, взявши за коня,
Мчав по полю навмання,
Друзів у біді не кинув
Знаменитий...

 (Буратино)

Ведучий: Естафета «Буратіно».

Правила естафети:  Коли за Буратіно і його друзями гналися Карабас Барабас, Дуремар, лисиця Аліса і кіт Базіліо, ляльки забралися на дерево і звідти кидали шишки в лиходіїв. Кожне дитя отримує по шишці, їх завдання попасти в «лиходія» (корзину) переможе команда, в якої більше попадань.

Знайка:

Мурка за Жучку,

Жучка за внучку,

 Внучка за бабу,

 Баба за діда…

Сховалася чіпко

Велика …(Ріпка)

Ведучий: Естафета « Ріпка».

Правила естафети:З протилежної від учасників сторони , на стільцях сидить 2 « ріпки». Перший учень « Дід» біжить на город тягнути ріпку( плескає ріпці у долоні), сам витягнути не може. Повертаючись, бере із собою « бабу», Яка чіляється йому за талію.Вони знову оббігають «ріпку»і т. д. В кінці гри за мишку чіпляється «ріпка». Перемагає та команда, яка швидше витягнула «ріпку».

Знайка:  Мачусі прала и горох перебирала

            ночами при свічці, а спала біля пічки.

            Хто ж це? ( попелюшка)

Ведучий: Естафета «Попелюшка».

Правила естафети:  Перше дитя (зла мачуха) біжить з відром до фінішу, висипає з нього сміття ( кубики, шишки і так далі) і повертається передає відро другому, він біжить збирає сміття у відро і повертається назад, передає третьому (злій мачусі) він біжить висипає сміття і так далі Перемагає команда що першою виконала завдання.

Підсумкова частина

 Діти ми сьогодні з вами побували в різних казках. А зараз жюрі підведе підсумки чия команда перемогла.

 Нагородження.

Організований вихід дітей із залу.

***

Ритмічна гімнастика                        8-і кл.                                   Остапчук І.І., Вакулка В.І.

 Мета:

·         Фізично розвивати учнів засобами ритмічної гімнастики.

·         Виховувати потребу займатися систематично

·         Піклуватися про красу свого тіла.

·         Створювати оптимальний руховий режим,

·         Підтримувати позитивний психологічний настрій.

Вправи ритмічної гімнастики:

·        В.п. – основна стійка (о.с.)                                        

1 – 2 – плечі вверх, піднятися на носки;

3 – 4 – так, як і на рахунок 1 – 2.

·        В.п. – о.с. – ноги на ширині плечей

1 – полу присід, руки в сторони;

2 – в.п.;

3 – 4 – так, як і на рахунок 1 – 2. 

·        В.п. – о.с. – руки вперед долонями в середину

1 – поворот вправо на носках, руки “натягують лук”;

2 – в.п.;

3 – 4 –  так, як і на рахунок 1 – 2, але в іншу сторону.

·        В.п. – о.с. – нахил вперед, руки вперед;

1 – поворот тулуба вправо, руки за спину;

2 –  в.п.;

3 –  поворот тулуба вліво, руки за спину;

4 – вихідне положення

·        В.п. – о.с. – руки в сторони

1 – присід, руки вниз, поворот тулуба вправо;

2 – в.п.;

3 – 4 –  так, як і на рахунок 1 – 2.

·        В.п. – о.с. – 1 – упор присівши;

2 – стрибок в упор лежачи;

3 – упор присівши;

4 – в.п.

·        В.п. – упор сидячи ззаду, ноги прямі:

1 – зігнути ноги;

2 – випрямити ноги;

3 – зігнути ноги

4 – в.п.

·        В.п. –лежачи на спині, руки вверх:

1 – сісти, виконувати групування;

2 – 3 – тримати групування;

4 – в.п.

·        В.п. – о.с.

1 – 4 – стрибки з ноги на ногу

***

«Сюжетні рухливі ігри»

Кулеша П.І., Данилюк О.О.                              6-А, 6-Б клас

Тема: «Рухливий спосіб життя – необхідність фізичного здоров’я»

Мета: - ознайомити учнів з правилами проведення сюжетних рухливих ігор, підвищити працездатність, зміцнити здоров’я;

- розвивати рухливість, спритність, вміння швидко реагувати;

- виховувати дружелюбність, порозуміння.

Обладнання: спортивна форма, емблеми з назвами потягів, роздруківка з загадками

Місце проведення: майданчик біля школи, спортзал

Рухливі ігри – це рухова, емоційно забарвлена діяльність, зумовлена точно встановленими правилами, які допомагають виявити її кінцевий підсумок. Дані ігри комплексно впливають на організм і на всі сторони особистості школярів. У грі одночасно здійснюється фізичне, розумове, моральне, естетичне і трудове виховання. Несподівані ситуації, що виникають під час гри, привчають учнів використовувати набуті рухові навички і уміння. Правила регулюють поведінку гравців і сприяють виробленню таких якостей, як взаємодопомога, колективізм, чесність. Швидка і часом несподівана зміна умов розвиває самостійність, активність, ініціативність, кмітливість. Сюжетні рухливі ігри дають готовий сюжет і твердо зафіксовані правила.

«Карлики і велетні» (розвиток уваги):

Учні стають у коло. Ведучий (вчитель) каже «велетні» - учні повинні стати на носки і підняти руки вгору, а якщо каже «карлики» - усі мають присісти навпочіпки і покласти руки за голову. Хто помилиться – вибуває. На завершення вчитель називає учнів, які були уважними і не помилялися.

«Потяг» (розвиток витривалості):

У грі беруть участь дві команди (два потяги Луцьк-Львів та Київ-Луцьк). Дві команди шикуються в колони по одному. За командою вчителя розпочинають гру перші учасники – тепловози. Вони біжать до високої стійки (учня), оббігають її і повертаються назад у своє депо. Чіпляють перший вагон (одного учасника) і біжать разом, оббігають стійку, повертаються назад і чіпляють другий вагон і так далі. Виграє та команда, яка буде швидшою та не розгубить вагони.

«Третій зайвий» (розвиток спритності):

Учні стають парами один за одним по колу обличчям до центру. Вибирають двох ведучих, які розміщуються за колом. Один з них тікає, другий – наздоганяє. Гравець, який тікає, має право вбігти у коло і стати попереду будь-якої пари. Дитина у колі, яка стала третьою, починає втікати і рятуватися від ловця. Спіймавши дитину, ловець сам починає втікати, а інший гравець – ловити. Перемагають діти, які менший час були в ролі ловців.

З давніх-давен в Україні будь-які зібрання дорослих і дітей супроводжувались ігровою діяльністю. Участь у грі дозволяла людині відійти від проблем повсякдення, запобігала виникненню сумнівів й недовіри до своїх сил.

Педагоги всіх часів відзначали, що рухлива гра добродійно впливає на форму­вання дитячої душі, розвиток фізичних сил і духовних здібностей.

У результаті життя і побуту мільйонів людей протягом віків в Україні сформу­вались народні ігри. У цих іграх відображаються звичаї нашого народу, їх побут та уявлення про світ. Вивченням національних рухливих ігор займався «батько україн­ської фізичної культури» Іван Боберський, який видав посібник «Рухливі ігри та за­бави».

Ось кілька прикладів:

«Гопак» (українська народна гра)

Учнів розподіляють на дві команди. Кожна команда утворює коло, гравці кладуть руки на плечі своїх товаришів і по команді, за сигналом вчителя учні присідають і го­лосно рахують до десяти. Команда, яка швидше присяде 10 разів — перемо­жець гри. У гру грають декілька разів.

«Заборонений рух»

Гравці стають у коло на відстані витягнутих у сторони рук. Учитель також стає з ними в коло і пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам  установив. Наприклад, не можна виконувати рух «руки на поясі». Вчитель виконує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений» рух». Хто з учасників-гравців помилиться, той робить крок вперед або штрафується. Гра триває. Штраф може бути таким: відгадати загадку...

«Сова»

У куточку майданчика (залу) креслять коло — «гніздо сови». «Сова», яку призначає вчитель, стає в «гніздо». Решта учнів — «метелики», «жучки». На слова вчителя «День починається, усі прокидаються!» «мете- лики» і «жучки» починають літати по майданчику (бігають, присідають, наче збирають сік з квітів...). На слова вчителя «Ніч наступає, усе засинає!» «мете­лики» і «жучки» завмирають у будь-якій позі. «Сова» тихо вилітає на полювання, повільно розмахує «крилами» (руками) і збирає «метеликів» і «жучків», які поворухнулися (відводить їх у своє «гніздо»).

Вітер і флюгер

Учитель спершу з'ясовує, чи знають учні, де північ, південь, захід і схід, а потім пропонує їм таку гру. Учитель - “вітер”, учні - “флюгери”. Коли вчитель говорить: “Вітер дме з півдня”, “флюгери” повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні разом). Коли вчитель каже: “Вітер дме зі сходу” - “флюгери” повертаються на схід. Якщо вчитель говорить: “Буря”, “флюгери” обертаються на місці, “штиль” - усі завмирають. Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше помилок.

Загадки

Через воду він проводить,
А сам з місця вік не сходить.
(Міст)

Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися.
(Аґрус)

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати –
Нема що збирати.
(Зірки)

На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється.
(Соняшник)

У нашої бабусі
Сидить дід в кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється.
(Кіт)

Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться.
(Кропива)

Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)

У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем зетесаний.
(Олівець)

Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає!
(Вогонь)

***

Клас: 5-Б                    Руденко Л.С.

Тема: Проведення хороводу «Весна уже, весна іде»

Мета: познайомити дітей однією з найстаріших художніх форм народного мистецтва взагалі і танцювального зокрема – хороводом, з обрядовими діями, традиційною зустріччю весни; формувати вміння згуртовано виконувати рухи, поєднуючи з піснею; виховувати любов до рідної природи, до народних традицій.

Хороводи — один з найдавніших видів народного танцювального мистецтва. Виконання їх колись пов'язувалося з обрядовими діями, традиційною зустріччю весни (весняний цикл танців), відзначенням літа (купальський цикл танців), зустріччю Нового року. Найпоширенішими були веснянки, гаївки, танки.

       За темами хороводи можна поділити на три групи:

до першої належать хороводи, в яких відображаються трудові процеси («А ми просо сіяли, сіяли», «Мак», «Шевчик», «Бондар», «Коваль» та ін.);

до другоїхороводи, де відбито родинно-побутові відносини трудового народу («Перепілка», «Ой гілля-гілочки», «Пташка» тощо);

до третьоїхороводи, в яких знайшли свій вияв патріотичні почуття народу, оспівується рідна природа («А вже весна», «Марена» та ін.).
Хороводи являють собою синтетичний вид народної творчості, в якому органічно злиті поезія, музика та хореографія. Ідейний зміст того чи іншого хороводу розкривається в пісні. Отже, текст в обрядових танцях має першорядне значення, бо він визначає зміст танцю та його хореографічний малюнок.

Хороводи є однією з найстаріших художніх форм народного мистецтва взагалі і танцювального зокрема.

Хоровод «Весна уже, весна іде»

       Виконавці — дівчата або діти. Вони стають у коло обличчям до центру. Заздалегідь визначають двох з учасників. Одного з них, більшого на зріст, одягають у зелений одяг або заквітчують зеленими гілками берези чи якогось іншого дерева, другого, меншого,—- у біло-рожевий одяг або прикрашають різноманітними віночками. Перший учасник — «весна», а другий — «літо».
На 1—8-й такти мелодії другої строфи на слова:

  • Весна уже, весна іде,
  • Весну вітаймо, діти!
  • Весна пісні нам принесе.
  • Вінки чудові, квіти,-

учасники хороводу стоять на місці, співаючи і радісно плещучи в долоні. На 1—8-й такти мелодії другої строфи на слова:

  • Берітеся за рученьки,
  • Ставайте в коло тісно
  • І парочка до парочки
  • В руках держіться міцно,—

виконавці беруться за руки, утворюючи пари, і стають пара за парою. Потім, починаючи крок з правої ноги, йдуть за рухом годинникової стрілки.
На 1—6-й такти мелодії третьої строфи на слова:

  • Як сонечко по небові.
  • По кругові ідіте.
  • Заводьте всі весняночку,
  • Весну вітаймо, діти! —

учасники хороводу, продовжуючи йти, кладуть руки на плечі тим, що йдуть спереду: учасник, який стоїть у парі зліва, кладе ліву руку на ліве плече свого сусіда, а той, що стоїть у парі справа від нього, кладе праву руку на праве плече свого сусіда. Під кінець четвертої строфи учасники хороводу вишиковуються в один ряд, продовжуючи рух по кругу. На 1—8-й такти мелодії четвертої строфи на слова:

  • Тепер отак рівнесенько
  • Ставайте всі рядочком,
  • Покажемо, як журавлі
  • Летять до нас шнурочком —

виконавці під час руху відводять руки в сторони на рівні плечей і махають ними, наче крилами. Під кінець четвертої строфи вони зупиняються і стають у вихідне положення хороводу.
На 1—8-й такти мелодії п'ятої строфи на слова:

  • Весна уже, весна іде,
  • Весну вітаймо, діти!
  • Вона до нас за рученьку
  • Веде тепленьке літо,—

учасники хороводу, стоячи, плещуть у долоні. Під кінець п'ятої строфи, коли в коло входить «весна», яка веде за руку «літо», учасники хороводу кладуть кисть правої руки на груди, начебто притримуючи намисто, і вклоняються їм. У цей час ті. хто стоїть у колі, співають 4 такти мелодії фіналу на слова:

  • — Весно, весно, весняночко,
  • Хвала тобі, паняночко.

***

9-А,9-Б класи                                        Окунінець Ж.М., Гелюта К.В.

Тема. Фіклультхвилинка на тренажерах.

Мета: використання фізичних вправ на тренажерах для збереження, зміцнення та відновлення здоров’я школярів.

Комплекс фізичних вправ, що виконуються на тренажері:

«Старт» призначений для підвищення фізичної працездатності і загальної витривалості, а також для імітації ходьби і бігу з одночасним масажем стоп. Він дає змогу зняти втому, відновити працездатність та сприяє укріпленню мязів верхніх кінцівок, мязів плечового поясу, хребта та черевного преса.

«Прогрес» дає можливість виконувати різні фізичні вправи для м’язів плечового пояса, спини, черевного преса, тулуба, верхніх та нижніх кінцівок.

«Трицепс». Лежачи на похилій лаві, піднімати тулуб, ноги закріплені (4-10 разів). Завдяки цим вправам зміцнюється здоров’я, профілактика серцево-судинних захворювань, а також відновлюються порушення функцій організму та енергообміну.

***

Клас: 1                                        Мартинюк В.В., Юган В.М., Александрук А.П.

Комплекс загальнорозвиваючих вправ з прапорцями

Під музику маршу учні 1 – их класів заходять в спортзал з прапорцями у руках, в учнів 1- А класу сині прапорці, 1 – Б – малинові, 1- В – жовті, проходять всі одне велике коло, потім перешиковуються в три кола (по класах), продовжують рух у малих колах, сходяться до середини, розходяться, знову рух по малих колах.

Проводиться комплекс загально розвиваючих вправ з прапорцями під пісню «Пісня про зарядку» слова М. Ясокова, музика О. Янушкевича

1.  «Піднімися на носочок»  4 рази;  I куплет.

В. п. – ноги нарізно, прапорці в сторони.

1, 2 – стати на носки, прапорці вгору; 3, 4 – в.п.

В. п. – ноги нарізно, прапорці внизу.                  

2. «Повторюй за мною»

1 – права рука до плеча, 2 – ліва рука до плеча,     

3 – права рука вгору, 4 – ліва рука вгору,

  1. ліва до плеча, 2 – права до плеча,
  2. ліва вниз, 4 – права вниз.

В. п. – ноги нарізно, прапорці внизу.                 

  3. «Маятник»              

1, 2, 3, 4- нахили головою вліво, вправо;

1, 2, 3, 4 – нахили головою вперед, назад.

    4.Танцювальні рухи з  прапорцями перед собою

                                                                           Приспів. Програш.                                          

     В. п. – ноги нарізно, прапорці внизу

     1, 2 – прапорці до плечей,

     3, 4 – прапорці вгору.                                  

 5. «Ножиці»; II куплет

     1, 2, 3, 4 – витягнуті руки з прапорцями  вперед і схрещені.

     6. Танцювальні рухи з  прапорцями перед собою

                                                                                         Приспів. Програш.

     В. п. – ноги нарізно, прапорці в сторони           

7. « Повороти»; III куплет

     1, 2 – поворот вліво, прапорці вперед,

     3, 4 – поворот вправо, прапорці вперед.

     В. п. – ноги нарізно, прапорці в сторони            

8. «Маятник»

     1, 2 – ліва рука з прапорцем вгору,  права – вниз;

     3, 4 – права рука з прапорцем вгору, ліва – вниз.

     В. п. – ноги нарізно, прапорці біля грудей.        

9. «Стрибки»

     8 стрибків, ходьба на місці, прапорці вниз.

     В. п. – ноги нарізно, прапорці вниз.

     Вдих – прапорці вгору, видих – прапорці вниз.

     Вдих – прапорці до грудей, видих – прапорцями  змахнути перед собою.

 

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 1163 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: