Головна » Файли » Участь у заходах |
18.10.2014, 14:09 | |
Тема:Військо Запорозьке Мета: - розкрити адміністративний устрій Січі,військове мистецтво козацтва; - навчити учнів аналізувати,порівнювати,виділяти головне; - розвинути вміння працювати з історичною картою, творчо використовувати здобуті знання; - виховувати почуття патріотизму,гордості за свій народ; Обладнання: карта”Запорозька Січ в кінці XVI-початку XVIIст.”,таблиці,репродукція картини Ф.О. Рубо “Атака запорожців у степу”. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Структура уроку I.Організаційний етап. II.Етап підготовки учнів до активного засвоєння знаннь. -Пригадайте,що ми вивчали на минулому уроці? -Пропоную вам перевірити свої знання.Виконаємо вправу”Вірю-не вірю”. -Чи вірите ви,що Люблінська унія об’єднала дві держави? -Чи вірите ви,що Берестейська унія об’єднала дві церкви? -Чи вірите ви,що козацтво виникло в XIст.? -Чи вірите ви,що українське козацтво єдина сила,яка змогла захистити український народ? Вправа “Драматичні ролі” Головна історична особа Дмитро Вишневецький. Мета діяльності-? Суперник-? Помічник-? Отже,в середині XVI століття тиск на українські землі з боку іноземних держав посилюється.Єдина сила,яка могла захистити українців,це було українське козацтво. III.Етап засвоєння нових знаннь. Оголошення теми,мети уроку. План 1.Запорозька козацька республіка. 2.Військове мистецтво козаків. 3.Віра й церква. 4.Початок козацького реєстру. -Погляньте на схему і спробуйте визначити політичний устрій Запорозької Січі. -Чому ви так думаєте? -На чому ґрунтується ваша думка? Учні самостійно роблять підсумок про політичний устрій Запорозької Січі. Клас об’єднаний в 4 групи.Кожна група опрацьовує документи і питання до них. 1 група опрацьовує питання “Тактика і стратегія козацьких походів”.На основі документів визначає,у чому полягала суть стратегії і тактики козацьких походів. 2 група опрацьовує питання “Козацька піхота” і дає відповідь,які ознаки військової майстерності мала козацька піхота а також характеризує бойовий порядок козаків. 3 група опрацьовує питання “Козацька розвідка” і визначає,які причини виникнення сторожової служби,і методи її діяльності. 4 група опрацьовує питання “Козацька зброя” і визначає види зброї.Також учні готують повідомлення про види зброї. 3-є питання повністю висвітлює вчитель. При висвітленні 4-го питання проводится гра “Переговори”.Кожна група пропонує свій варіант вирішення проблеми козацько-турецьких-польських відносин.Потім шляхом переговорів учні домовляються ,яким буде остаточне рішення і записують його на дошці.Потім порівнюють свій варіант з історичним варіантом(розповідь вчителя про реєстрове козацтво). -Чим відрізняються ці два варіанти? -Чого навчила вас гра? -До яких висновків ви дійшли? IV.Етап закріплення нових знаннь. Робота з картиною Рубо “Атака запорожців у степу” ,вправа “Уяви себе” 1.Назвіть подію. 2.Опишіть,хто зображений на картині. 3.Уявіть,що картина незвичайна,до неї додаються спеціальні навушники,тож “послухайте” уважно і скажіть,що ви почули. 4.Уявіть себе на цій картині.У ролі якого персонажа ви себе бачите?.Опишіть свої думки. Метод “Відкритий мікрофон”. - Чого ви навчились на уроці? - Що вам сподобалось? - Що ви хотіли б змінити? V.Етап інформації учнів про домашнє завдання. Опрацювати §5,с.38-45.Підготувати повідомлення про І.Підкову, С.Наливайка, К.Косинського. | |
Переглядів: 509 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |