Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Урок історії в 8 кл.
18.10.2014, 14:09

Тема:Військо Запорозьке

Мета:

- розкрити адміністративний устрій Січі,військове мистецтво козацтва;

- навчити учнів аналізувати,порівнювати,виділяти головне;

- розвинути вміння працювати з історичною картою, творчо використовувати здобуті знання;

- виховувати почуття патріотизму,гордості за свій народ;

Обладнання: карта”Запорозька Січ в кінці XVI-початку XVIIст.”,таблиці,репродукція картини Ф.О. Рубо “Атака запорожців у степу”.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Структура уроку

I.Організаційний етап.

II.Етап підготовки учнів до активного засвоєння знаннь.

-Пригадайте,що ми вивчали на минулому уроці?

-Пропоную вам перевірити свої знання.Виконаємо вправу”Вірю-не вірю”.

-Чи вірите ви,що Люблінська унія об’єднала дві держави?

-Чи вірите ви,що Берестейська унія об’єднала дві церкви?

-Чи вірите ви,що козацтво виникло в XIст.?

-Чи вірите ви,що українське козацтво єдина сила,яка змогла захистити український народ?

Вправа “Драматичні ролі”

Головна історична особа Дмитро Вишневецький.

Мета діяльності-?

Суперник-?

Помічник-?

Отже,в середині XVI століття тиск на українські землі з боку іноземних держав посилюється.Єдина сила,яка могла захистити українців,це було українське козацтво.

III.Етап засвоєння нових знаннь.

Оголошення теми,мети уроку.

План

1.Запорозька козацька республіка.

2.Військове мистецтво козаків.

3.Віра й церква.

4.Початок козацького реєстру.

-Погляньте на схему і спробуйте визначити політичний устрій Запорозької Січі.

-Чому ви так думаєте?

-На чому ґрунтується ваша думка?

Учні самостійно роблять підсумок про політичний устрій Запорозької Січі.

Клас об’єднаний в 4 групи.Кожна група опрацьовує документи і питання до них.

1 група опрацьовує питання “Тактика і стратегія козацьких походів”.На основі документів визначає,у чому полягала суть стратегії і тактики козацьких походів.

2 група опрацьовує питання “Козацька піхота” і дає відповідь,які ознаки військової майстерності мала козацька піхота а також характеризує бойовий порядок козаків.

3 група опрацьовує питання “Козацька розвідка” і визначає,які причини виникнення сторожової служби,і методи її діяльності.

4 група опрацьовує питання “Козацька зброя” і визначає види зброї.Також учні готують повідомлення про види зброї.

3-є питання повністю висвітлює вчитель.

При висвітленні 4-го питання проводится гра “Переговори”.Кожна група пропонує свій варіант вирішення проблеми козацько-турецьких-польських відносин.Потім шляхом переговорів учні домовляються ,яким буде остаточне рішення і записують його на дошці.Потім порівнюють свій варіант з історичним варіантом(розповідь вчителя про реєстрове козацтво).

-Чим відрізняються ці два варіанти?

-Чого навчила вас гра?

-До яких висновків ви дійшли?

IV.Етап закріплення нових знаннь.

Робота з картиною Рубо “Атака запорожців у степу” ,вправа “Уяви себе”

1.Назвіть подію.

2.Опишіть,хто зображений на картині.

3.Уявіть,що картина незвичайна,до неї додаються спеціальні навушники,тож “послухайте” уважно і скажіть,що ви почули.

4.Уявіть себе на цій картині.У ролі якого персонажа ви себе бачите?.Опишіть свої думки.

Метод “Відкритий мікрофон”.

- Чого ви навчились на уроці?

- Що вам сподобалось?

- Що ви хотіли б змінити?

V.Етап інформації учнів про домашнє завдання.

Опрацювати §5,с.38-45.Підготувати повідомлення про І.Підкову, С.Наливайка, К.Косинського.

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 509 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: