Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Позакласний захід з хімії
14.02.2015, 14:15

Тема: Гра «Щасливий випадок»

Мета: узагальнити та закріпити набуті знання з  хімії, формувати інформаційні, пізнавальні, соціальні компетентності; розвивати

комунікативні компетентності, логічне мислення, спостережливість, кмітливість, винахідливість;

формувати почуття любові до рідної краю.

Обладнання: роздаткові картки; конверти із завданнями; ≪чорна≫ скринька з предметами, коробочка із порядковими номерами, реактиви для проведення дослідів.

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Учні об’єднуються в дві команди, які заздалегідь отримали завдання: назвати свою команду, обрати капітана, девіз, привітання до суперника та журі, опрацювати задану літературу. Із запрошених гостей формується журі. Проводиться жеребкування, щоб визначити порядок участі команд у змаганнях.  

ІІ. Оголошення теми, мети заходу

Слово вчителя

Шановні учні! Ви отримали певні знання з  хімії. Сьогодні ми проводимо гру «Щасливий випадок» між двома командами і побачимо їх глибокі знання, кмітливість, артистичні здібності учасників та їх вміння сприймати з гумором як перемогу так і поразку, адже це тільки гра.

Отже, розпочинаємо гру.

ІІІ. Основний зміст заходу

1. Конкурс: Візитна картка команди

Методичний коментар: команди по черзі оголошують свою назву, девіз. Виступи оцінює журі.

2. Конкурс: Розминка

Методичний коментар: кожній команді дають по 5 запитань з хімії.                                                         

 Завдання.

Переклади з української на латинську або грецьку

1. Сонячний – Гелій

2. Сморідний – Бром

3. Той, що народжує воду – Гідроген

4. Солетвірний – Галоген

5. Лінивий – Аргон

6. Ядерна частинка – Нуклон

7. Процес із вбиранням тепла – ендотермічний

8. Однаково розміщений – ізотоп

9. Неподільний – атом

10. Той, що народжує руду – халькоген

3. Конкурс:  «Далі, далі …»

Методичний коментар: За  хвилину дати якнайбільше відповідей на

запитання (за правильну відповідь – 1 бал)

Завдання для І команди

1.Яке автомобільне паливо не отруює повітря? (водень, бо продукт горіння –вода)

2. Хто створив Періодичну систему хімічних елементів? (Д. І. Менделєєв)

3. Російська назва якого продукту пов’язана з назвою найбільшої пустелі.

(сахар - Сахара)

4. Процес утворення органічних речовин на світлі. (фотосинтез)

5. Ознакою чого служить пожовтіння хвої сосни. (підвищений рівень радіації)

6. Для чого хлорують воду? (хлор вбиває мікроби)

7. Для усунення неприємних запахів використовують деревне вугілля. Яка його роль? (Деревне вугілля має пори, з допомогою яких поглинаються запахи)

8. Автор закону збереження маси речовини? (М. В. Ломоносов)

9. Який метал скорочував життя жителям стародавнього Риму? (Свинець, з якого робили водопровідні труби)

10. Як виявити, що в розчині є кислота?(добавити індикатор)

11. Негативно заряджений йон.(аніон)

12. Частинка, що рухається навколо ядра.(електрон)

13. Хто відкрив кисень?(Прістлі)

14. Формула ортофосфатної кислоти.(Н3РО4)

ІІ. Завдання для ІІ команди

1. Хто з великих хіміків зробив найбільше відкриття уві сні? (Д. І. Менделєєв)

2. Назвати 5 номінацій премії А. Нобеля. (медицина, література, фізика, хімія, боротьба за мир)

3. Про що мріяли алхіміки середньовіччя. (філософський камінь – універсальний розчинник, еліксир молодості)

4. Яке захворювання викликає радіація? (променева хвороба)

5. Для чого в автомобілів беруть аналіз на СО? (СО - чадний газ, який виділяється при несправному карбюраторі)

6. Назва якого неметалу в перекладі з грецької означає ≪світлоносний≫. (фосфор)

7. Чому цвях у розчині мідного купоросу червоніє? (реакція заміщення: залізо більш активне і витісняє купрум із солі)

8. Які коштовні прикраси не можна довго зберігати, не одягаючи їх? (Перли. Коли вони стикаються з шкірою людини, то вбирають вологу і зберігаються)

9. Як виявити, що в розчині є луг? (За допомогою фенолфталеїну, розчин буде малинового кольору)

10. Що називають ≪білою смертю≫? (цукор)

11. Позитивно заряджений йон.(катіон)

12. Речовини, які складаються з двох елементів, одним з яких є Оксиген.(оксиди)

13. Ускільки разів кисень важчий за водень?(у 16)

14. Фрмула нітратної кислоти.(НNO3)

4. Конкурс «Хто швидше»

Методичний коментар: розв’язати кросворд та назвати ключове слово. За правильну відповідь 3 бали.

1. Проста речовина, утворена Гідрогеном.

2. Речовина, яка прискорює хід реакцій, а сама не витрачається.

3. Речовина, яка складається з двох елементів, один з них – Оксиген.

4. Реакції взаємодії речовин з киснем.

5. Реакції окислення з виділенням тепла і світла.

6. Промисловий спосіб добування кисню з води.

7. Продукт розкладу перманганату.

Відповіді:

1. Водень

2. Каталізатор

3. Оксиди

4. Окислення

5. Горіння

6. Електроліз

7. Кисень                                     

Ключове слово – найпоширеніший елемент на Землі – Оксиген

5. Конкурс «Доганялки»

Методичний коментар: члени команд по черзі повинні здійснити перетворення.

За правильну відповідь – 3 бали.

І команда:

Pb→PbO→PbCl2→Pb(OH)2→PbO

ІI команда:

P→P2O5→H3PO4→Ca3(PO4)2→CaSO4

6. Конкурс «Темне лоша»

Методичний коментар: за 1 хвилину назвати предмет, що лежить у чорній

скрині≫. За правильну відповідь – 1 бал.

Завдання для І команди

Увага! Чорна скриня!

 Назвати предмет, в якому застосовується рідкий метал, він лежить тут.

(термометр ртутний)

Завдання для ІІ команди

 Під час походу О. Македонського в Індію офіцери його армії не так часто

хворіли на шлунково-кишкові захворювання, як солдати. Тут лежить предмет офіцерського посуду, з якого металу він виготовлений. (срібна ложка)

 Завдання для болільників

 Тут лежить предмет, на який багата морська капуста ламінарія. (пляшечка з йодом)

7. Конкурс «Третій зайвий»

Методичний коментар: потрібно визначити зайвий предмет у переліку. За вірну відповідь – 1 бал.

Завдання для команд (на листочках)

1. KCl, ZnO, CuSO4

2. BaCl2 , Al(NO3)2, MgO           

3. Каталізатор, індикатор, інгібітор

4.Фільтрування, дистиляція, окислення

8. Конкурс «Детективи»

Методичний коментар: потрібно визначити за описом речовину. За кожну вірну відповідь – 1 бал.

Завдання для команд

1. ≪Ти не маєш ні смаку, ні запаху, ні кольору, тобою насолоджуються. Ти не

просто необхідна для життя, ти і є життя≫.

Про що говорить А. де Сент Екзюпері. (вода)

2. Мене вважали милістю Божою, символом миру в східних країнах. Я дорожча за золото, бо без мене не можна обійтись. (сіль - NaCl)

9. Конкурс «Ти – мені, я – тобі»

Методичний коментар: конкурс проходить з участю капітанів команд, їм пропонується вікторина. За кожну вірну відповідь – 1 бал.

Запитання капітану

І команда

1. Нестача якого хімічного елементу приводить до карієсу?

2. Що спільне містять всі кислоти?

3. Які речовини називаються нітратами?

4. Чи є повітря сумішшю газів?

5. Яка кислота міститься у кислотних дощах?

6. Як називаються розчинні у воді основи?

7. Які водорості містять йод?

ІІ команда

1. Який кислотний оксид бере участь у фотосинтезі?

2. Яка формула мармуру, вапняку?

3. Як називається гідроген оксид?

4. Чому вапняна вода мутніє, коли в неї подихати?

5. Без чого не зварити ні борщу, ні каші?

6. Слово срібло, а мовчання …     

7. Якісна реакція на хлоридну кислоту.

10. Конкурс «Склади розірваний ланцюг»

Методичний коментар:

1. Із розірваних складів потрібно скласти назви елементів. За кожну вірну

відповідь – 1 бал.

І команда

Ін, ра, се, лі, лен, тій, дій

(радій, літій, селен, індій)

ІІ команда

2. Скласти назви елементів з букв:

А, Б, Л, М, Е, Р, С, Х, О, Н, Г, К.

(Хлор,Бром, Хром,Селен, Бор, Аргон, Карбон)

11. Конкурс вболівальників

Порція цього продукту вагою 20 грам може зіпсувати харчовий продукт вагою 200 кілограм (Ложка дьогтю псує бочку меду)

12. Конкурс «Заморочки з бочки»

Методичний коментар: команди обирають гравців, які по черзі витягують з бочки номери з запитаннями. Одне з запитань - сюрприз, за правильну відповідь – 2 бали.

1.Хімічна формула інею. (н2о)

2. Найтугоплавкіший метал. (вольфрам)

3. Найтвердіша природна речовина. (алмаз)

4. Який учений майстрував чемодани. (Д. І. Менделєєв)

5. Назва якого елемента означає безжиттєвий? (Нітроген)

6. Сюрприз: Чий це вислів: ≪Палити нафту – це все одно, що палити асигнації≫

(Д. І. Менделєєв)

IV. Підбиття підсумків

Слово вчителя. А зараз слово надається журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве найактивніших  учасників.

(Слово журі. Нагородження переможців)

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 1050 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: