Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Перший урок "Від проголошення Незалежності до нової України"
01.09.2016, 15:17

Урок №1         Дата 01.09.16р.               Клас: 6-Б

Тема. «Від проголошення Незалежності до нової України».

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: відео пісня, пазли жовто-блакитного кольору, карта України, афоризми про Україну, стікери із сердечками, державні та народні символи України , фото видатних особистостей, мікрофон, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, урок-подорож.

Епіграф

«Волинь - то історично, напевно, найбільш цікава область України, найбільш глибока за історією, і тому, власне, та хронологія історичних подій відклала певний відбиток на тих людях, які тут є, вони вже народжуються з геном якоїсь особливої гідності. Тобто, вас це відрізняє від решти території України»

Кузьма Скрябін

Структура уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка присутності учнів

ІІ. Етап підготовки до засвоєння знань

1. Перегляд відео «Це моя Україна»

2. Декламація вірша В.Сосюри «Україна»

Учень декламує вірш

Дужче і дужче кругом 
Пісня гримить солов'я. 
Гори мовчать над Дніпром 
Це — Україна моя. 
В небі шумлять літаки, 
Коні залізні — в полях.
Гордим розливом ріки 
Цвіт весняний по садах. 
Світлі ідуть матері, 
Зір їх красою сія. 
Сонце і пісня вгорі, 
Це — Україна моя.
В. Сосюра

3. Бесіда

  • А чи знаєте ви, хто автор цих рядків?
  • Чим вони наповнені?
  • Отже, ким був автор цього вірша?

4. Оголошення теми та мети уроку

І ми на уроці, як справжні патріоти, ознайомимося з цікавими забутими нами сторінками рідного краю – помандруємо старовинними вуличками міста Луцька.

ІІІ. Етап засвоєння нового матеріалу

1. «Розповідь вчителя»

Ми, українці, – невід’ємна складова нашої держави: місто – це її душа, а кожен мешканець – серце. Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю.

1. Існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого.

2. Перша християнська республіка в Європі – Запорізька Січ на острові Хортиця.

3. Започаткування власної державності в Українській Народній Республіці.

4. 1991 рік проголошення незалежності України.

5. 2004 рік прояв громадської активності під час Помаранчевої революції.

6. 2014 рік – Революція Гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками, які тероризують східну Україну.

2. Гра «Пазл». Робота в групах

Та ми лучани є невід’ємною частиною нашої держави. Складемо пазл з карток-областей України, що є на вашому столі. Клас об’єднано у 2 групи за синьо-жовтими кольорами. Так учні мають об’єднати схід(1 група) і захід  (2група) України.

3. Хвилина мовчання

Наші серця навіки з героями Небесної сотні, воїнами у боротьбі за свободу та єдність України. Вшануємо їх хвилиною мовчання.

4. Робота в групах.

(Звучить пісня А. Матвійчука «Я люблю Україну свою»)

І група

Перед вами державні і народні символи України. Розкажіть, що ви знаєте про їх значення. Що вони символізують?

ІІ група

Перед вами фото видатних людей України. Пригадайте, який внесок вони зробили у розвиток України.

Відгадайте, хто зображений на цьому фото (Додаток 1)

- Чи можна його назвати патріотом нашої держави? (Шустер Савік Михайлович - журналіст iз канадським та італійським громадянством, автор і ведучий програми «Шустер live» на каналі Перший Національний, засновник ТОВ «Савік Шустер Студіос». Володіє мовами: литовською, російською, англійською, французькою, італійською, івритом, німецькою, розуміє й обмежено говорить українською. Народився 22 листопада 1952 в столиці Литви - Вільнюсі. З 2005 р. програма «Свобода слова». Телепередача стала одним із найпопулярніших політичним шоу на українському телебаченні…)

Отже, патріотизм не вимірюється національністю, віком, матеріальними благами…

- Кого з видатних людей нашого міста ви знаєте?

(Кравчук Михайло Пилипович. Математик. Академік. Член наукових товариств Львова, Франції, Німеччини, Італії.Написав понад 200 наукових праць із різних галузей математики.

Агатанге́л Криимський  - український історик, письменник, перекладач, один з організаторів Академії Наук України (1918). Має кримськотатарське походження. Народився у Володимирі-Волинському.

В'ячеслав Казимирович Липинський. Засновник і класик української політології, визначний діяч України ХХ ст. Народився в с. Затурці.

Олександр Богачук Видатний український поет, автор дев'яти поетичних збірок, кількох п'єс. Місце народження: с. Сокіл, Рожищенський р-н.

Володимир Талашко. Актор, викладач в Національному університеті театру, кіно й телебачення імені Карпенка-Карого.  Народився 06.03.1946, с. Грабово Ковельського р-ну.

Футболісти – В’ячеславШевчук і Тарас Михалик).

5. Пояснення епіграфа уроку

Скрябін Кузьма не з Волині, однак зумів полюбити наш край. Ось що він сказав в одному з інтерв’ю. (Вчитель зачитує епіграф). Висловіть свої думки щодо почутої тези. (Додаток 2)

6. Вправа «Очікування»

Кожен з нас любить свою Батьківщину. А от перевіримо наскільки ви любите свій Луцьк та чи мав рацію наш кумир. (Додаток 3).

  • Яким ви уявляєте Луцьк в минулому?

7. Вправа «Асоціації»

У нас є можливість сісти в машину часу і побачити давній Луцьк. Луцьк зустрічає 25-у річницю незалежної України іншим, ніж у рік її здобуття. У цьому сумніву не має ніхто. Суперечки виникають здебільшого про те, наскільки до кращого змінилося місто. Спробуємо поглянути: як змінилося місто Луцьк за 25 років.

8. Гра «Відгадай вулицю». Перегляд презентації «Подорож часом».

Робота в групах

Діти за малюнком називають вулицю, яка зображена на ньому (С.9, 16, 20, 21, 39,62-63, 66, 67, 81, 82, 85, 109, 112, 164).

9. Гра «Екскурсія старовинним містом»

Учитель розповідає і демонструє ілюстрації за підручником про те, що зникло назавжди у Луцьку (С.195-197, 202, 209, 215, 238, 242, 245,268-277.

ІV. Етап закріплення нових знань

1. Вправа «Мікрофон»

Учні формулюють відповідь на запитання: «Якби я був мером міста я б…»

Правильно, діти, ви повинні йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Будуйте своє майбутнє разом. І тільки спільними зусиллями ми досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко нам посміхатиметься і лагідними промінчиками зігріватиме Україну.

2. Вправа «Прощання». Робота в групах

(Звучить пісня Олесі Заяць «Це моя Україна!»)

«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні, зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…» (діти на паперових сердечках записують свої думки і прикріплюють до карти України.), «Я бажаю українцям, щоб…» (діти на паперових сердечках червоного кольору записують побажання і прикріплюють до зображеної на карті України відділеної території Крим).

V. Етап повідомлення про домашнє завдання й інструктаж з його виконання

1. Розповісти про історію свого району. Роботу оформити письмово відповідно до вимог, доповнивши ілюстраціями.             

Список використаної літератури

  1. Літевчук В. Луцьк у старовинній листівці, гравюрі та фотографії: альбом-каталог. – Луцьк: ініціал, 2012. – 288с.:іл.
  2. https://www.uk.wikipedia…
  3. https://www.youtube.com/watch...
Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 643 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 oksanochkadanilyuk  
Гарно. Оригінально. Актуально.

Ім`я *:
Email *:
Код *: