Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Участь у заходах

Парад фізкультхвилинок (сценарій)
18.10.2014, 14:39

ПАРАД ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК

Дата проведення: 10.10.2014

Мета:

  1. Широка популяризація досвіду роботи педагогів з питань ефективної організації навчально-виховного процесу, дотримання рухового режиму учнів 1-5 класів, збереження їх здоров’я.
  2. Навчання та залучення учнів до ведення здорового способу життя, популяризація фізкультури серед учнів, виховання доброзичливого ставлення до людей.

Учасники: 1-5 класи.

Основне завдання фізкультхвилинки – повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м’язове і розумове навантаження, попередити порушення постави.

Фізкультхвилинка, проведена у супроводі дидактичних віршів, перетворює процес виконання вправ на гру, впливає на розвиток пам’яті, полегшує сприйняття окремих термінів і понять.

Сприяє відновленню розумової діяльності, роботі пальців рук. Дає змогу дітям відпочити, переключитися з одного виду діяльності на інший.

Фізкультхвилинка позитивно впливає на навчально-виховний процес, тому що підтримує увагу і працездатність учня.

Коментар:

Фізіологи стверджують, що активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин. Під час читання, письма, лічби збуджуються певні ділянки кори головного мозку. Якщо такі збудження тривалі та одноманітні, то у цих ділянках мозку виникає захисне гальмування, що призводить до послаблення уваги дітей. Фізичні вправи викликають збудження в інших ділянках кори головного мозку.  Це сприяє короткочасному відпочинку ділянок, подразнення яких відбувалося протягом навчального процесу. Тому після активного відпочинку увага школярів підвищується. Саме тому слід впроваджувати на кожному уроці фізкультхвилинки. Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) фізкультхвилинка має проводитись на п’ятнадцятій хвилині кожного уроку. Вона може складається з динамічних, дихальних вправ, вправ для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо. В першому класі необхідно проводити по дві фізкультхвилинки - на 10-ій і 20-ій хвилині кожного уроку. Але якщо діти швидко стомлюються, можна провести і три фізкультхвилинки протягом уроку (особливо в першому півріччі ).

Фізкультхвилинки умовно поділяються на такі групи:

  • фізкультурні вправи;
  • імітативні руханки;
  • музично-танцювальні паузи;
  • ігрові хвилинки;
  • валеологічні паузи;
  • пальчикова гімнастика;
  • вправи для попередження сколіозу;
  • вправи для відпочинку очей.

Під час виконання вправ потрібно організувати провітрювання класної кімнати.

Добираючи вправи для фізкультурної хвилинки, слід керуватися такими вимогами: вправи мають відповідати віковим особливостям дітей, бути їм відомими і охоплювати великі м'язові групи. Щоб активізувати функції дихання і серцево-судинної системи, доцільно виконувати вправи типу потягування і розслаблення м'язів. Рухи під час фізкультурної хвилинки за своїм характером мають відрізнятися від тих, які діти виконують на заняттях. Наприклад, якщо в процесі малорухомих занять у дітей втомлюються м'язи ніг, спини, шиї, то під час фізкультурної хвилинки доцільно давати вправи з випрямленням ніг і тулуба, розведенням рук у сторони, нахилами голови, розслабленням м'язів кисті, а якщо втомлюються очі —виконувати вправи для очей. Момент проведення фізкультхвилинки на тому або іншому уроці визначає вчитель. Сигналом до виконання фізкультхвилинки є послаблення уваги учнів. Комплекси вправ змінюють через два-три тижні, причому можна змінювати не комплекс, а тільки окремі вправи, вихідні положення. Все це створює враження новизни.

Перед проведенням фізкультурної хвилинки дітям пропонують приготуватися до виконання вправ. Пояснення слід давати спокійним тоном, щоб не викликати зайвого збудження і не відвертати увагу дітей від навчального процесу. Під час фізкультхвилинок бажано відчиняти кватирки або вікна, якщо дозволяє погода. Вправи виконуються з різних вихідних положень: сидячи за столом, стоячи за столом, стоячи біля стола. До комплексів треба вводити вправи, які вже вивчалися на заняттях з фізичної культури. Це зекономить час, який довелося б витратити на пояснювання виконання вправи. Вправи слід погоджувати з характером занять. Наприклад, на заняттях з ліплення та малювання від одноманітних напружень у дітей стомлюються м'язи рук. Крім того, вони досить часто перебувають у зігнутому положенні. З огляду на це під час фізкультурних хвилинок на цих заняттях використовують вправи на інтенсивне потягування, виправлення та вигинання хребта, на розправлення грудної клітки, їх виконують одночасно з рухами рук. Такі вправи запобігають викривленню хребта. У комплекси фізкультурних хвилинок слід вводити вправи для ніг, особливо коли діти виконують комплекс у положенні стоячи за столом або біля стола. Такі вправи стимулюють кровообіг у нижніх кінцівках, у ділянках тазу і живота дитини. Під час проведення фізкультурної хвилинки треба стежити за тим як діти виконують вправи і робити потрібні зауваження. Особливу увагу слід приділяти диханню. Важливо, щоб діти дихали глибоко (вдихали через ніс, а видихали ротом), поєднуючи дихання з рухами. Якщо у вправах немає чітко обумовлених фаз вдиху та видиху дихати треба рівномірно в довільному темпі.

СТРУКТУРА ЗАХОДУ

І. Вступна частина.

Слово заступника директора школи.

Головне — здоровим бути —

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий.

Й думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Все їй хочеться робити,

І сміятись, і радіти.

А як тільки захворіє —

Зразу й сонечко тускніє.

Тому це запам’ятай

Й про своє здоров’я — дбай!

Завжди пам’ятайте золоті слова: «Найбільше багатство людини – це здоров’я».

Здоров’я – це  дар.  Його  треба  шанувати, не  витрачати, а  примножувати.  Людина,  яка  не  хворіє, почувається  впевнено, бо  вона   усвідомлює,  що керує своїм здоров’ям, є його господарем. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

Слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

Отже, щоб бути здоровим, дбайте про себе: кожного дня робіть зарядку, вмивайтеся, стежте за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, правильно харчуйтеся, займайтесь спортом, загартовуйтесь, більше бувайте на свіжому повітрі, проводьте на кожному уроці фізкультхвилинки.

На уроках не тільки навчайтесь, а й відпочивайте. Тільки тоді навчання стане успішним і радісним. А допоможе зняти втому, підвищити увагу і покращити пам’ять, створити гарний настрій –фізкультхвилинка.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

Парад фізкультхвилинок. Кожен клас презентує фізкультхвилинку тривалістю 3-5 хв.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Слово заступника директора.

Молодці! Ви гарно підготувались до заходу. Усі фізкультхвилинки цікаві за змістом, різноманітні, наповненні здоров’ям, оптимізмом, бажанням вчитися.

Я зробила висновок, що ви любите спорт і фізкультуру. Ніколи не забуваєте на уроках відпочивати. А хто вміє відпочивати, той вміє і гарно працювати.

Результати заходу буде висвітлено на сайті школи.

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим.

Пам`ятати будеш твердо,

Що і як робити треба,

Щоб тобі земля і небо

У ділах допомагали,

Силу і любов давали.

Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся,

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим!

Категорія: Участь у заходах | Додав: Умарі
Переглядів: 1415 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: