Головна » Файли » Участь у заходах |
18.10.2014, 14:21 | |||||||||||||
Тема: Кроки до успіху Мета: допомогти старшокласникам у визначенні цілей на майбутнє, привернути увагу підлітків до самовдосконалення, саморозвитку, звернути увагу на питання вибору професі та її значення у житті; розвивати ключові компетентності, ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності; виховувати спостережливість, відповідальність, цілеспрямованість, активність, дисциплінованість, працелюбність, доброзичливість, вміння працювати в команді. Обладнання: комп’ютерне обладнання, презентація, відеоролик «Професії майбутнього», роздатковий матеріал, виставка психологічної літератури. Епіграф: «Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, ви повинні працювати. Працювати багато, наполегливо, постійно - це шлях до вдосконалення і максимального результату» (Джон Паттерсон) Хід заняття І. Вступ - Чи знайдеться в світі хоч одна людина, яка б не мріяла бути успішною? Життя щоденно ставить нас перед необхідністю вибору - прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність. Життєва мета людини спрямована на досягнення добра, щастя, успіху. Сьогодні на виховній годині ми поміркуємо над тим, як досягти життєвого успіху, які ваші цілі на майбутнє, яку професію обрати, які риси виховувати. ІІ. Основна частина Мозковий штурм «Що таке успіх?». Спочатку спробуймо дати визначення поняттю «успіх». Що ви розумієте під цим словом? Які ваші асоціації зі словом «успіх»? (записуємо на інтерактивній дошці) Звернемося до інформаційного центру. Згідно з визначенням Великого тлумачного словника сучасної української мови, «успіх» — позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант; громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень; визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей. Гарантія успішності полягає в активності самої людини, наполегливості в реалізації задуманого, правильному виборі професійної діяльності. Спробуємо виділити особистісні риси, що мають бути в успішної особистості. Робота в групах «Портрет успішної людини». Ви об’єдналися в три групи. Запишіть, якими якостями, на вашу думку, повинна володіти людина, щоб стати успішною особистістю (гнучкість, розвинене мислення, відкритість, комунікабельність, активність, амбіційність, бажання постійно змінюватись, самовдосконалюватись). Що означає удосконалюватись? Чеський психолог Іржі Томан у книзі «Як удосконалювати самого себе» подав детальну інструкцію щодо послідовності кроків, які треба зробити, коригуючи своє «я»: розвивати розумові здібності, піклуватися про здоров’я і фізичні можливості, управляти своїми емоціями, знайти заняття для душі. Але розпочинати роботу над собою потрібно із самооцінки. Вправа «Самооцінка». Заповніть таблицю. Це допоможе вам навчитися характеризувати себе та інших.
Узагальнюючи основні сладові успіху, зупинимось на трьох основних: талант, цілеспрямованість, працелюбність. Робота груп «Цитати». Кожна група знайшла вислови мудрих людей про талант, цілеспрямованість, працелюбність. «Талант розвивається із почуття любові до справи, можливо навіть, що талант – у суті своїй – і є любов до справи, до процесу роботи.» (М. Горький) «Жодне діло не можна зробити добре, якщо не відомо, чого хочеш досягти.» (О. Макаренко) «Люди середніх здібностей можуть досягати майже надзвичайних результатів лише завдяки цілеспрямованій і довготривалій працелюбності.» (С. Смайлс) Давнє прислів’я справедливо говорить: «Людина - коваль свого щастя». Чи стане молода людина успішною – залежить від безлічі різних факторів, серед яких одним із головних є успішність процесу соціалізації. Вправа «Сходинки успіху соціальної зрілості». На уроках основ здоров’я ми з вами розглядали поняття «соціальна зрілість» і вдома ви склали сходинки успіху своєї соціальної зрілості. Поділіться своїми напрацюваннями. Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету. Гра «Оптиміст чи песиміст». Чи багато досягне у житті песиміст? Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Кожна група має оцінити запропоновану ситуацію з точки зору «оптиміста», «песиміста» і «реаліста», визачити позитивні і негативні сторони ситуації, аргументувати докази. «Учень Х дуже захоплюється культурою та історією Японії. Загалом йому цікаво усе, що пов’язане з цією країною, він мріє поступити до престижного університету на факультет сходознавства. Але по закінченню школи, учень не може здійснити свою мрію: державний конкурс дуже великий, а на контрактне навчання у родини не вистачає коштів. У решті-решт Х вимушений поступити до технічного вузу.» У грі ми переконались, що у будь-якій ситуації можна віднайти і позитивні, і негативні моменти. Поразка це чи перемога залежить від того, як поставитись до даної ситуації. Вибір професії - одне з найбільш відповідальних рішень, які приймає людина у житті. Обираючи професію, ви обираєте долю! Професія має давати позитивні емоції, забезпечувати реалізацію потенціалу, задовольняти всі потаємні бажання. Існує велике розмаїття професій. Причому, якщо у 1926 році нараховувалось близько 10 тисяч професій, у 1991 - понад 50 тисяч, то зараз - більше 100 тисяч. З цієї великої кількості людських справ треба обрати одну. Дуже важливо не помилитись, - віддати перевагу тій професії, яка найбільш відповідає вашим здібностям, покликанню, знанням, потенціалу, потребам країни. Адже від того, як людина працюватиме, залежатиме майбутнє не тільки сім’ї, але й держави. Який тип професій підходить для вас? На це запитання ви змогли знайти для себе відповідь на попередніх заняттях, ознайомившись з класифікацією спеціальностей за п’ятьма типами. Сподіваюсь, що присутнім цікаво дізнатися результати тестування: 1. Людина - людина ( %) 2. Людина - техніка ( % ) 3. Людина - природа ( % ) 4. Людина - знакова система ( %) 5. Людина - художній образ ( %) Щоб обрати свій фах, необхідно враховувати ряд факторів – власні побажання, психологічні особливості та можливості, не слід забувати й про потреби ринку праці. Пропоную вашій увазі відеоролик «Професії майбутнього». Вправа «Зустріч однокласників через 15 років». Ніхто не знає, які сюрпризи готує нам життя. Перенесемося у майбутнє. Уявіть, що ви йдете на зустріч однокласників через 15 років. Ви будете розповідати про те, що сталося у вашому житті. Намагайтесь бути реалістами, визначаючи перед собою цілі. Але можете трохи й пофантазувати. Ви не можете точно знати, що відбудеться з вами, але ви можете подумати про те, що ви хотіли б, щоб відбулося з вами за цей період. Дайте відповіді на такі запитання: Через 15 років настане ______ рік і мені буде _____ років.
Хтось із вас хоче знайти роботу, яка дала б йому можливість реалізувати себе як професіонала, творчу особистість. Хтось бачить свою реалізацію в служінні на користь суспільству. Дехто мріє про досягнення високого становища серед громади, великі статки. Всі ваші мрії мають право на існування. Але треба усвідомлювати – аби мрії збувалися, слід працювати над їх втіленням, не відриватись від реалій життя. Гарантія успішності полягає в активності самої людини, наполегливості в реалізації задуманого, правильному виборі професійної діяльності. ІІІ. Підсумок Робота в групах «Кроки до успіху». Підсумовуючи нашу розмову, визначте послідовність конкретних кроків до успіху на шляху до: 1) особистісного зростання, 2) професійного самовизначення; 3) досягнення мети. Алгоритм особистісного зростання:
Алгоритм професійного самовизначення: 1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є прагнення, існують принципові можливості успішного їхнього освоєння і працевлаштування. 2. Шукати якнайбільше інформації про професії, знайомитися з людьми, які їх представляють. 3. Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх. 4. Скласти список важливих можливостей професії і проаналізувати його щодо своєї мети, очікувань. 5. Визначити фізичні й психологічні риси, необхідні для кожної з професій. 6. Прислухатися до своїх почуттів, інтуїції. 7." Приміряти" кожну із професій. Зрівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси". 8. Зробити вибір. Упевнено йти до мети. Алгоритм кроків досягнення мети: 1. Постановка і аналіз мети. 2. Оцінка реальності (що ти вже знаєш, умієш, можеш). 3. Оцінка можливостей (сприятливі обставини, допомога інших людей, інше). 4. Визначення реальних дій для досягнення мети. 5. Визначення тривалості кожної дії (швидкість руху до мети). 6. Здійснення плану дій. 7. Перевірка і контроль результатів. Пам’ятка «Як досягти успіху в житті» Постав перед собою реальну мету. І наостанок нашої розмови послухайте таку пораду: Якщо ви боїтесь, що вас поб’ють, Вважайте себе побитим. Якщо ви гадаєте, що ви не можете, Ви не зможете ніколи. Якщо ви вважаєте, що програєте, Ви вже програли. Тому що в усьому світі ми бачимо, Що успіх починається з волі людини – Усе залежить від стану розуму. Якщо ви будете вважати, що вас лишать позаду, Це так і буде. Ваші думки повинні летіти високо, Щоб дати можливість вам піднятись, Перш ніж ви зможете отримати перемогу, Ви повинні бути впевнені в собі. Найсильніший і найшвидший Не завжди перемагає у життєвих битвах. Рано чи пізно перемога дістається тому, Хто вважає, що він це може. Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках! Я щиро вам всім цього бажаю! | |||||||||||||
Переглядів: 2536 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |