Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Методична скарбничка

Вимоги до оформлення навчально-методичних видань
20.11.2014, 08:00

Орієнтовні вимоги до матеріалів, що пропонуються для участі у виставці дидактичних і методичних досягнень

  1. Тематика та зміст експозиційних матеріалів повинні відображати здобутки освітян міста у розв’язанні  актуальних проблем розвитку освіти:
  • інноваційні підходи до управління та організації методичної роботи закладів освіти;
  • модернізація змісту дошкільної, загальної середньої, позашкільної, освіти міста;
  • впровадження Державних стандартів освіти;
  • використання ІКТ навчально-виховного процесу;
  • шляхи створення інноваційного освітнього простору;
  • результати здійснення дослідно-експериментальної роботи;
  • роль краєзнавчого матеріалу в формуванні національної свідомості особистості;
  • психолого-педагогічні та методичні аспекти роботи з обдарованими дітьми;
  • роль соціально-психологічної служби в організації навчально-виховного процесу;
  • сучасні підходи до організації навчання дітей з особливими потребами;
  • удосконалення профільного навчання і профільної підготовки;
  • інноваційна спрямованість роботи з батьками та громадськістю;
  • проектування моделей розвитку освітніх закладів;
  • дизайн та реклама досягнень закладу освіти;
  • європейська та євроатлантична інтеграція України через освіту.

2. На виставку можуть бути представлені наукові публікації, матеріали методичного забезпечення навчально-виховного процесу, навчальні програми, підручники, методичні рекомендації; розробки, збірники вправ, задач, текстів, довідники, хрестоматії, які укладені згідно вимог до такої літератури та схвалені радами методичних кабінетів навчальних закладів, управління освіти; програми спецкурсів, курсів за вибором, навчальні та методичні посібники схвалені науково-методичною радою ММК (ВІППО).

3. Роботи учасників виставки повинні бути рецензовані, схвалені науково-методичною радою, містити анотацію роботи, прізвище, ім’я, по батькові автора та повну назву освітнього закладу, де він працює (інформація подається на звороті титульної сторінки).

4. Усі матеріали мають бути представлені першими примірниками, набрані на комп’ютері державною мовою (мовою викладання), відредаговані та зброшуровані (формат – А-5, при необхідності – інший).

Рекомендації

  • Тема навчально-методичного видання повинна бути актуальною та відтворювати результат творчої роботи вчителя за проблемою, над якою він працював протягом року чи декількох років.
  • Автор відповідає за достовірність написаного ним, за правильність наведених цитат. Не цитуйте з пам’яті, адже вона інколи зраджує нас, і це нерідко призводить навіть до перекручування змісту. Наводячи цитати, неодмінно зазначте, хто їхній автор.
  • Читач потребує матеріалів актуальних, конкретних, зрозумілих, тому уникайте загальних та науково подібних стилістичних конструкцій, які можуть бути доречні хіба що в офіційних документах та звітах.
  • Перш ніж пропонувати матеріали, підготовлені рік (чи більше) тому, неодмінно перевірте, чи не застаріли наведені факти, назви, дати, орієнтири тощо.
  • Використовуючи в своїх розробках ігрові моменти, не забудьте подати поряд із запитаннями, тестами, загадками, кросвордами та ін. відповіді до них (ретельно перевіривши, чи вписуються вони, скажімо, у призначені для цього клітинки графічних завдань).
  • Якщо текст містить таблиці, не зловживайте кількістю граф.
  • Ілюстративний матеріал (фото, малюнки тощо) має бути чіткий, яскравий.
  • Усі сторінки слід пронумерувати.

Вимоги до змісту творчої роботи

Титульний аркуш

Титульний аркуш творчої роботи містить повну назву творчої роботи, анотацію роботи, прізвище, ім’я, по батькові автора та повну назву освітнього закладу, де він працює (інформація подається на звороті титульної сторінки), схвалення методичною радою.

Зміст

Зміст подають на початку роботи. У ньому зазначаються назви та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаної літератури тощо.

Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідності )

Якщо у роботі вжита специфічна термінологія, а також використано маловідомі скорочення, нові символи, позначення і таке інше, то їх перелік може бути поданий у роботі окремим списком, який розміщують перед вступом. Перелік треба подавати двома колонками, у яких зліва за абеткою наводять скорочення, справа – їх детальну розшифровку. Якщо ж спеціальні терміни, скорочення, символи та ін. повторюються менше трьох разів, перелік не складають, а їх розшифровку наводять у тексті при першому згадуванні.

Вступ (передмова)

Розкриває сутність і стан вивчення проблеми та її значущість, підстави для розробки теми, обгрунтування необхідності дослідження.

Далі подають загальну характеристику роботи у такій послідовності : актуальність теми, об’єкт, предмет, джерело дослідження, мета і завдання, методи і прийоми дослідження.

Основна частина

Основна частина творчої роботи складається із розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів. Кожний розділ починається із нової сторінки. Основному тексту кожного розділу може передувати передмова з коротким описом обраного напрямку та обгрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюють короткі висновки, що дає змогу вивільнити загальні висновки від зайвих подробиць.

У першому розділі творчої роботи викладаються теоретичні основи і коротка історія поставленої проблеми. Вчитель шляхом огляду літератури окреслює основні етапи становлення й висвітлення проблеми, визначає своє місце у її розв*язанні, виявляючи ті питання, які залишилися нез’ясованими.

У наступних розділах із вичерпною повнотою викладають результати власних досліджень автора із виділенням того нового, що він вносить у розробку проблеми.

Висновки

У цій частині роботи викладають найбільш важливі результати, одержані під час самостійного дослідження.

Список використаних джерел

Список використаної літератури, який наводиться у роботі, свідчить про обсяг опрацьованих автором наукових джерел, рівень вивчення ним досліджуваної проблеми та навички роботи із літературою. Усі використані джерела нумеруються і розміщуються у списку в певній послідовності.

Додатки

За необхідності до додатків доцільно включати допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприймання роботи :

  • таблиці допоміжних цифрових даних ;
  • ілюстрації допоміжного характеру ;
  • картки;
  • списки слів чи конструкцій, що вивчаються в роботі тощо.

 

Категорія: Методична скарбничка | Додав: Умарі
Переглядів: 941 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: