Головна » Файли » Методична скарбничка |
08.11.2015, 13:04 | |
Завдання і вправи , на яких має формуватися і розвиватися логічного мислення. Серед таких вправ виділяють наступні:
У роботі з розвитку у дітей логіко-математичного мислення можна використовувати такі види роботи:
Розвиток логічного мислення можна здійснювати на матеріалі завдань типу:
1. Яке із цих суджень хибне? (Підкресли його) Число третього десятка більше від числа 41. Різниця двох однакових чисел дорівнює нулю. 2. Прочитайте числа: 12, 21, 18, 9, 6, 24. Знайдіть серед поданих суджень такі, що передають однакову думку. ( Підкресліть їх) Всі числа діляться на 3. Деякі числа діляться на 3. Будь-яке з цих чисел ділиться на 3. Одне число ділиться на 3. Кожне число ділиться на 3. Жодне з чисел не ділиться на 3. Дидактична гра «Порівняй та поміркуй» Мета. Вчити визначати, в якій групі більше (менше) предметів прийомами накладання і прикладання. Позначати рівність або нерівність кількості предметів в групах словами «більше», «менше», «порівну», «однаково». Знаходити два варіанти досягнення рівності предметів в групах: надавати перевагу одному з них, відповідаючи на проблемні запитання. Обладнання. Фланелеграф; силуетні зображення жіночих фігурок,квітів, дерев, паростків розсади, лунок (в межах 5). Ігрові дії. Дітям пропонується визначити рівність або нерівність предметів в групах («квіти для мами», «на квітучій галявині: дерева та квіти», «посадимо розсаду на городі») шляхом накладання або прикладання. Визначити шляхи досягнення рівності в групах, відповідаючи на проблемні запитання: - Кому і що ти подаруєш зайву квітку? - Чому не можна «рубати дерево» заради того, щоб дерев та квітів на галявині стало порівну? - Чим дерево відрізняється від квітки? - Що зробити доцільніше: викопати ще одну лунку, чи викинути паросток розсади?...
У роботі можна використовувати картки з логічними вправами: «Лабіринт» - ігрова вправа. Учні мають знайти шлях до центру таким чином, щоб три доданки становили вказану в центрі суму – 10 або 20. «М’ячики» - на закріплення обчислювальних навичок. Запропонуйте учням виконати завдання кольоровими олівцями (обчисливши вираз, дитина зафарбовує вказаним кольором відповідний малюнок або частину малюнка. У цих завданнях можуть бути пастки – там, де не треба зафарбовувати). Вправа «Кубики» - на переставляння доданків. Учень повинен знайти зручний спосіб додавання. Приклад записується й розв’язується у клітинках під малюнком. «Граф-схеми» - завдання творчого характеру. Учень має самостійно скласти приклади за даною «програмою». За умови виконання завдання в зошиті картку можна використовувати неодноразово. Картки із «Віршованими задачами» теж пропонують учневі вписати в клітинки короткої умови задачі потрібні числа, а також записати розв’язання та відповідь. Вправа «Намистечко» - це кругові приклади (додавання і віднімання у межах 20). Ніби нанизуючи намистинки, учень з’єднує послідовно відповідні вирази. У картці з вправою «Втікачі» - дитина має вставити пропущені знаки «плюс» та «мінус», щоб була правильна рівність. У «Лічилочках-квадратах» - учень, розв’язавши приклади горизонтальних і вертикальних рядків, має можливість самоперевірки: у разі правильного розв’язання останній вертикальний і останній горизонтальний рядки матимуть однакові відповіді, адже квадрати – «чарівні». Вправа «Будиночки» - на закріплення знань складу чисел у межах 10. Щоб виконати завдання, учні мають вписати відповідне число (орієнтуючись на суму і відомий доданок) або два числа (орієнтуючись на подану суму). Картки «Ялиночки», «Конвертики», «Зірочки» містять вправи, які розвивають уміння встановлювати логічну закономірність розташування чисел. У вправі «Чиї яєчка?» учневі пропонується скласти нерівність. На гніздечках курочок вказаний результат прикладів, написаних на яєчках. Дитина спочатку обчислює приклади і з’єднує їх з потрібним результатом (або розфарбовує), а потім вже складає нерівність. «Візерункові кросворди» - ігрова вправа. Правильно розв’язавши приклади, дитина матиме на картці не просто 12 зафарбованих клітинок, а певний візерунок (зафарбувати треба клітинки з числами-відповідями). Вправа «Телефон» - ігрова. Розв’язавши приклади, учень за малюнком телефону вставляє у клітинки букви, які відповідають цифрам одержаних результатів, і отримує слово. Увага! Двоцифровому числу відповідають дві букви. Вправа побудована таким чином, що дитина має змогу перевірити себе (за умови правильного виконання обчислень), дізнавшись «ім’я» того, хто телефонує. | |
Переглядів: 862 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |