Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Державні стандарти

Результати анкетування щодо інновацій в початковій освіті
17.06.2016, 13:48

Примітка: скор. ДСПО - державний стандарт початкової освіти

Анкета для заступників. Учасників анкетування: 3.

Відношення до впровадження ДСПО

Позитивне -3

Як здійснюється наступність між дошкільною та початковою освітою?

Здійснюється в повному обсязі -3

Формуванню яких ключових компетентностей сприяє новий ДСПО

Інформаційно-комунікаційна-3

здоров’язбережувальна-3

громадянська-3

уміння вчитися-3

загальнокультурна-1

Джерела інформації щодо впровадження ДСПО

індивідуальні методичні консультації -2

сайти -3

робота творчої групи -2

семінари -  2

курсова перепідготовка -2

педрада -2

самостійне вивчення матеріалів - 1

Проблеми впровадження ДСПО

А) забезпечення підручниками (невчасне);

Б) невідповідність змісту викладу тем в підручниках  віковим особливостям учнів;

В) перевантаженість програм;

Г) відсутність варіативності підручників (потрібно закуповувати підручники потрібних авторів)

Анкета для вчителів початкової ланки. Учасників анкетування: 14.

Зміст питання

Варіанти відповідей

Кількість

Ваше відношення до впровадження ДСО

А) Позитивне

Б) Негативне

В) Не визначився

8

3

3

Як здійснюється наступність між дошкільною та початковою освітою?

А) здійснюється

Б) формально здійснюється

В) не здійснюється

9

5

0

Формуванню яких ключових компетентностей учнів сприяє новий ДСПО?

А) соціальна

Б) інформаційно-комунікаційна

В) здоров’язбережувальна

Г) громадянська

Д) Загальнокультурна

Е) уміння вчитися

7

7

8

7

6

9

Чи сприяє державний стандарт початкової освіти формуванню світогляду та активної життєвої позиції дитини?

А) сприяє в повній мірі

Б) частково сприяє  

В) не сприяє

4

9

1

Чи забезпечує нова програма здобуття якісних знань учнів?

А) забезпечує в повній мірі;

Б) забезпечує в окремих предметів;

В) не забезпечує.

5

6

2

Ваша думка щодо навчального навантаження на учня?

А) перевищує норму;

Б) відповідає нормі;

В) не відповідає нормі

11

3

0

Чи націлений новий державний стандарт формувати прагнення дітей до здорового способу життя, збереження власного здоров’я, володіння способами його збереження?

А) так;

Б) частково;

В) ні.

5

8

1

Чи допомагає розкрити творчі здібності та потенційні можливості школяра?

А) так;

Б) частково;

В) ні.

7

7

0

Чи допомагає створити умови для формування здатності вільного спілкування іноземною мовою?

А) так;

Б) частково;

В) ні.

4

9

1

Чи забезпечується особистісно орієнтований підхід в навчально-виховному процесі?

А) так;

Б) частково;

В) ні.

8

6

0

Ваше ставлення до сучасної системи оцінювання навчальних досягнень учнів?

А) задовільняє;

Б) не задовільняє;

В) інше

4

10

0

Чи збалансовані компоненти змісту початкової освіти?

А) так;

Б) частково;

В) ні.

6

8

0

Джерела інформації щодо впровадження ДСПО

А) індивідуальні методичні консультації

Б) ЗМІ

В) сайти

Г) робота творчої групи;

Д) семінари;

Е)курсова перепідготовка;

Є) педрада;

Ж) самостійне вивчення матеріалів.

7

4

8

4

5

1

2

8

Проблеми впровадження ДСПО

Відсутність підручників у 4 кл., низьке методичне забезпечення вчителів (посібники); перевантаження програм; невідповідність змісту окремих тем віковим особливостям учнів.

Анкета для учнів. Учасників: 182 учнів 1-3 та 4-А класів.

Аналіз анкети для учнів:

Як навчатися у школі? 53% учнів вважають, що у школі навчатися цікаво і пізнавально; 44% - трішки важко, 3% - дуже важко.

Найбільше учнів, яким в школі цікаво, в 1-Б (69%), 2-Б (75%) класах. Виявлено 6 дітей, яким дуже важко навчатися у школі, по 2 учні в 1-А, 2-В класах та по 1 учню в 3-Б, 4-А класах.

Чи хочеться йти до школи? 63% учнів йдуть до школи із задоволенням; 34% - не завжди хочеться йти до школи; 3% - не хочеться йти до школи.

Слід зауважити, що у всіх початкових класах, від55% до 79% учнів йдуть у школу із задоволенням. Найбільше таких учнів в 2-Б, 2-В (по 79%) класах. Виявлено 5 дітей, яким не хочеться йти до школи: 2 учнів в 1-А класі, по 1 учню в 1-Б, 2-А, 2-В класах.

Серед предметів, які дітям подобаються, найбільше виборів має фізкультура (50%), математика (41%), українська мова та трудове навчання (по 30%).

Улюблені предмети по класах: 1-А – фізкультура (67%) і математика, християнська етика (по 33%), 1-Б – фізкультура (50%) і українська мова (46%), 2-А – математика (59%), літературне читання і інформатика (по 45%), 2-Б – математика (67%) і літературне читання 50%), 2-В – трудове навчання (69%) і фізкультура (63%), 3-А – математика (48%) і українська мова (40%), 3-Б – фізкультура (59%) і образотворче мистецтво (55%), 4-А – фізкультура (70%) і математика (60%).

Учні не вибрали як улюблені предмети: англійську мову в 1-2 класах і музику в 2-4 класах.

Серед предметів, які дітям найважчі, 42% учнів вибрало англійську мову, 41% - математику; 32% - українську мову. Найважчі предмети по класах: 1-А – англійська мова (37%), 1-Б – математика (38%), 2-А – англійська мова (50%), 2-Б – математика і природознавство (по 29%), 2-В - англійська мова (75%) і математика (63%), 3-А – математика (52%) і англійська мова (40%), 3-Б – українська мова (68%) і математика (55%), 4-А - англійська мова (70%) і українська мова (50%).

Учні не вважають важкими для навчання предмети: основи християнської етики, образотворче мистецтво, музику, фізкультуру, інформатику, я у світі.

Учні початкової школи вважають, що найцікавіші домашні завдання на уроках математики (37%), природознавства (30%), української мови (25%), літературного читання (23%).

Найцікавіші домашні завдання по класах з предметів: 1-А – з математики (52%), 1-Б – з природознавства (35%), 2-А – з математики (55%), 2-Б – з природознавства і математики (по 33%), 2-В – з природознавства (44%), 3-А – з української мови (56%), 3-Б – української мови і природознавства (по 41%), 4-А – з математики і літературного читання (по 35%).

Учні початкової школи вважають, що найскладніші домашні завдання на уроках англійської мови (39%), математики (36%), української мови (19%).

Найскладніші домашні завдання по класах з наступних предметів: 1-А – з англійської мови (48%), 1-Б – з математики (35%), 2-А – з англійської мови (45%), 2-Б – з англійської мови і математики (по 25%), 2-В – з математики і англійської мови (понад 50%), 3-А – з математики (60%), 3-Б – з української мови і математики (55% і 45%), 4-А – з англійської мови (70%).

Найбільше учням початкової школи запам’ятались заходи, пов’язані з руховою активністю. А саме:

  • Похід в ляльковий театр (1-А, 1-Б, 2-Б, 2-В, 3-А)
  • Відкриті заходи (1-А, 1-Б, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 4-А)
  • Вправи з м’ячем («Рух заради здоров’я») (2-А, 2-Б, 2-В)
  • День здоров’я (4-А)
  • Конкурс «15 хвилин на свіжому повітрі» (2-А)
  • Перебування в літньому таборі (2-А)
  • Екскурсія в Рокині, краєзнавчий музей (3-А)
  • Музичні фізкультхвилинки (3-А)

Анкета для батьків . Учасників: 140 (батьки учнів 1-3 класів)

Аналіз анкети для батьків:

Вивчаючи ставлення батьків до впровадження державного стандарту початкової освіти (ДСПО) виявлено, що 36% батьків має позитивне ставлення; 28% - негативне; 36% батьків – не визначились.

Найбільш позитивне сприйняття ДСПО у 1-А (67%). Найбільше негативне сприйняття в 2-А (50%).

Аналізуючи думку батьків щодо здійснення наступності між дошкільною та початковою освітою виявлено, що 54% вважає, що наступність здійснюється; 41% - здійснюється формально; 4% - не здійснюється.

Найбільша кількість батьків, які задоволені наступністю освіти, в 1-А (53%), 1-Б (62%), 2-Б (55%), 2-В (69%), 3-А (58%). Найбільше батьків, які вважають, що наступність здійснюється формально, в 2-А класі (60%).

Аналізуючи питання, які ключові компетентності найбільше формує ДСПО, виявлено: 36% батьків вважає, що інформаційно-комунікаційні, 35% - уміння учитися, 22% - загальнокультурна, 16% - соціальна. Найменше виборів: здоров’язбережувальна та громадянська компетентності.

Вивчаючи думку батьків щодо формування світогляду та життєвої позиції дитини, 26% вважає, що ДСПО в повній мірі сприяє формуванню світогляду та активної життєвої позиції дитини, 61% - частково сприяє, 11% - не сприяє, 2% - не визначились.

Найбільше батьків, які обрали варіант відповіді «сприяє в повній мірі» в 3-А (37%), 3-Б (41%) класах. Найбільше батьків, які обрали варіант «не сприяє» в 2-А класі (25%).

Чи забезпечують нові програми здобуття якісних знань учнів? 38% вважає, що забезпечує в повній мірі; 26% - забезпечує тільки з окремих предметів, 34% - не забезпечує, 2% - не визначились.

Найбільше батьків, які вважають, що забезпечує в повній мірі, в 1-А (73%), 2-Б (50%) класах. Найбільше батьків, які вважають, що ДСПО не забезпечує якісні знання учнів в 2-А (50%), 3-Б (64%) класах.

Вивчаючи думку батьків щодо навчального навантаження на учня, результати наступні: перевищує норму – 64%, відповідає нормі – 30%, не відповідає нормі – 6%. Найбільше батьків, які вважають, що навчальне навантаження відповідає нормі, в 1-А (53%), 1-Б (46%) класах. Найбільше батьків, які вважають, що навчальне навантаження на учня перевищує або не відповідає нормі, в 2-А (80%), 2-В (88%) класах.

Чи націлений ДСПО на формування здорового способу життя? 33% батьків вважає, що так; 55% - частково сприяє; 12% - ні. Найбільше відповідей «так» в 1-А (40%), 1-Б (35%) класах. Найбільше відповідей «ні» в 2-А класі (30%).

Вивчаючи питання, чи допомагає ДСПО розкрити творчі та потенційні можливості школяра, результати наступні: так – 34%, частково – 50%, ні - 16%. Найбільше позитивних відповідей в 2-Б (59%), 1-А (47%) класах. Найбільше батьків, які вважають, що не допомагає, - в 2-А (30%), 3-Б (36%) класах.

Чи допомагає створити умови для формування здатності вільного спілкування іноземною мовою? Так - 13%, частково- 46%, ні – 41%.

Найбільша кількість ствердних відповідей в 1-Б (19%), 2-В (18%) класах. Найбільша кількість заперечних відповідей в 2-А (60%), 2-Б (55%) класах.

Чи забезпечується особистісно орієнтований підхід в навчально-виховному процесі? 39% батьків вважає, що так; 50% - частково забезпечується; 9% - ні; 2% - не визначились.

Найбільше стверджувальних відповідей в 2-Б (67%), 3-А (58%), 1-А (53%) класах. Найбільше заперечних відповідей в 2-А класі (25%).

Вивчаючи ставлення батьків до сучасної системи оцінювання навчальних досягнень, одержані наступні результати: задовільняє – 66%, не задовільняє – 31%, не визначились – 3%.

Найбільше задовільняє система оцінювання батьків 1-х, 2-В, 3-А класів (понад 60%). Найбільше батьків, у яких заперечна відповідь, в 2-А (40%), 3-Б (45%) класах. У 1-А класі виявлено батьків – прихильників 5-бальної системи оцінювання (слід зауважити, що першокласники не оцінювались).

Аналізуючи проблеми впровадження ДСПО, слід виокремити наступні:

  1. Зміст матеріалу не завжди відповідає віковим особливостям учнів.
  2. Велике навчальне навантаження на учня.
  3. Відсутність якісних підручників.
  4. Недостатня матеріальна база.

Рекомендації класоводам та батькам:

Проаналізувати результати анкетування на засіданні м/о вчителів початкових класів та батьківських зборах.

Класоводам слід ретельніше висвітлювати питання впровадження ДСПО на батьківських зборах (більше проводити роз’яснювальної роботи), запрошувати батьків на класні та шкільні заходи. Провести порівняльний аналіз результатів заступників, учнів, вчителів та батьків. На батьківські збори запрошувати вчителів-предметників, працівників соціально-психологічної служби.

Батькам учнів слід систематично відвідувати батьківські збори, цікавитись успіхами дітей, організацією навчально-виховного процесу класу та початкової школи. При потребі - звертатись в консультпункт на базі методичного кабінету, виносити питання на засідання м/о, звертатись з питаннями на сайт методичного кабінету школи.

Наталя Саціна, заступник директора

КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради"

 

Категорія: Державні стандарти | Додав: Умарі
Переглядів: 893 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: