Головна » Файли » Державні стандарти |
17.06.2016, 13:28 | |
Державний стандарт початкової освіти є інноваційним інструментом створення в державі єдиного освітнього простору й умов для одержання якісної освіти в усіх типах загальноосвітніх навчальних закладів. Саме цим документом внесено ряд змін у навчально–виховний процес початкової школи. Позитивними змінами нової редакції Державного стандарту початкової освіти є: забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, особистісно зорієнтований, компетентісний підхід в навчально-виховному процесі, використання здоров’язберігаючих технологій; екологічна спрямованість освіти; вивчення іноземної мови з 1 класу, інформатики – з 2 класу; посилення природничої складової стандарту, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів. Відповідно до цих змін має формується й особистість педагога. 2015/2016 н.р. є значимим для початкової школи. Адже цей рік – це рік підведення підсумків впровадження нового державного стандарту початкової освіти. Питання впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти стоїть на системному й глибокому контролі адміністрації, методичного кабінету і управління освіти. Спільними зусиллями адміністрації закладу, усіх працівників школи створюються умови для реалізації першочергових завдань початкової школи, які прописані в новому Державному стандарті, бо від результативності та ефективності початкової освіти значною мірою залежить якість функціонування середньої й старшої школи, які мають бути пов'язані між собою принципом наступності. На початкових етапах (перший - другий рік роботи) уся робота в закладі була спрямована на вивчення змісту державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів початкових класів, змісту матеріалу, який викладався, організаційних моментів, створення відповідної навчально-матеріальної бази. Протягом третього-четвертого років педагоги більшої уваги надавали методичній діяльності, технологічній стороні уроку, здійсненню ефективного впливу на учня, інноваційній діяльності, обміну досвідом. Протягом 2012-2016 р.р.:
Чітка організація управлінського та методичного супроводу роботи педагогів в умовах впровадження нових державних стандартів початкової освіти забезпечила якісний підхід до організації навчально-виховного процесу в початкових класах в питаннях підбору навчально-методичної літератури, проведення уроків, організації дозвілля. Педагоги володіють оптимальними методами навчання, враховують вікові, фізіологічні, індивідуально-психологічні особливості школярів. Учителі систематично здійснюють самоосвітню діяльність. У рамках упровадження Державного стандарту проведено ряд цікавих, змістовних та результативних заходів. Зокрема, у нашому закладі було реалізовано через масові форми роботи методичний проект «Нові стандарти – нові ідеї», освітньо-виховний проект «Я –українець!», проведено конкурс «15 хвилин на свіжому повітрі», огляд-конкурс «Рух заради здоров’я», парад фізкультхвилинок, захист педагогічних ідей «Зроби навчання цікавішим», конкурс «Країна забав і розваг». В школі забезпечено належні умови для навчання і виховання учнів, зокрема 1-х класів, згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Значна увага приділялась організації гарячого харчування, облаштуванню ігрової кімнати, обладнанню відокремленого туалету та гардеробу. Особливу увагу вчителі приділяли збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою організовували активну співпрацю вчителя з батьками, з медичними працівниками, шкільним психологом, учителями-предметниками, вихователями. У ході впровадження державного стандарту здійснювався психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу. Одним із напрямків діяльності практичного психолога є вивчення процесу адаптації першокласників та пізнавальних процесів, а саме: а) Розвиток наочно-образного мислення, яке є основою повноцінного розвитку логічного мислення, оволодіння навчальним матеріалом; б) Розвиток довільності й організації дій, уміння орієнтуватися на систему умов задачі, переборювати негативний вплив другорядних факторів; в) Уміння орієнтуватися на вказівки вчителя, уважно слухати й точно виконувати ці вказівки. Тому протягом першого семестру вже традиційно проводиться вивчення рівня адаптації та психологічної готовності першокласників до навчання в школі. Результати досліджень надавались учасникам навчально-виховного процесу під час консультацій, консиліумів, виступів перед педагогічним колективом на педрадах, семінарах, методичних об'єднаннях. З дітьми, які мають труднощі перебігу адаптаційного періоду, проводиться профілактично-корекційна робота. Здійснювалась індивідуальна діагностика новоприбулих учнів; учнів, які мають проблеми із навчанням та поведінкою на уроках. За результатами індивідуальних діагностик класоводам були надані рекомендації щодо роботи з даними дітьми. Також практичним психологом проводились заняття з учнями, що навчаються на індивідуальній формі навчання. На запит класоводів проводились соціометричні дослідження. На основі результатів діагностики дано рекомендації по роботі з класом. Соціально-психологічною службою здійснено рейди в проблемні сім’ї. Психологічна служба приділяє значну увагу вивченню адаптації учнів при переході з початкової школи в основну. Разом з адміністрацією та педагогічним колективом загальноосвітнього навчального закладу виробляється система вимог для учнів 5-х класів, яка будується з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей. Розробляється план організаційно-педагогічних заходів із метою відстеження проходження дітьми адаптаційного періоду та створення сприятливих умов для цього, а саме: а) проводяться наради, педагогічні консиліуми з педагогами, що працюють у класі, працівників психологічної служби з метою обговорення аспектів психолого-педагогічних особливостей переходу дітей з початкової школи в середню. їх адаптації та готовності до навчання в середній школі тощо: б) проводиться обмін спостереженнями між учителями, що працюють у 5-х класах, з метою всебічного вивчення особистості кожної дитини та індивідуальних особливостей в) наприкінці І семестру проводиться психолого-педагогічний консиліум «Результати адаптації п'ятикласників до навчання в середній школі». Практичний психолог, соціальний педагог здійснюють також просвітницьку роботу з батьками. У своїх консультаціях фахівці розкривають питання: вікових особливостей дітей 6-7 років; проблеми, з якими може зіткнутися дитина під час навчання в школі, і можливі шляхи їх вирішення; вплив батьківсько-дитячих стосунків на розвиток дитячої особистості, особливо в цей період; проводиться анкетування батьків щодо додаткового визначення рівня адаптації дітей до навчання в школі. Протягом березня-травня 2016 року проведено анкетування серед заступників, вчителів початкової ланки, батьків і учнів початкової школи на предмет виявлення їхнього відношення до інновацій в початковій школі. (Результати подано в окремій статті.) Батькам та класоводам дано рекомендації. В умовах упровадження нового державного стандарту початкової освіти результатом роботи стало:
Саціна Н.Л. «Нові стандарти – нові ідеї», Купчик О.О. «Формування ключових компетентностей учнів шляхом впровадження проектної технології», Васюрина Н.М. «Людина починається з добра…», Романюк Л.В. «Година спілкування та позакласні заходи» (1-4 класи) (2014 рік), Романюк Л.В. «Формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів» (2015 р.), Мартинюк В.В. «Цей світ пізнати до кінця», Александрук А.П. «Здоров’язберігаючі технології в початковій школі», Саціна Н.Л. «Методичний супровід завдань національно-патріотичного виховання учнів школи» (2016 р.) За роки впровадження державного стандарту початкової освіти спостерігаються зміни, що позитивно впливають на організацію навчально-виховного процесу в початкових класах, діяльність педагога, учнів та батьків:
Проте в ході впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти виявлено певні проблеми:
Діяльність педагогічного колективу з питань реалізації нового державного стандарту початкової освіти є такою, що відповідає вимогам чинної нормативно-законодавчої бази. Слід звернути належну увагу на підвищення якості початкової освіти учнів, формування в них уміння самостійно здобувати знання і творчо застосовувати їх на практиці, про що свідчить моніторинг якості освіти в школі в 2015/2016 н.р. Потрібна також скоординованість в роботі педагогічного колективу щодо реалізації компетентнісного, орієнтованого підходу, спрямованого на особистісний розвиток молодших школярів, формування в них ключових і предметних компетентностей. Результати проведеного анкетування серед учасників навчально-виховного процесу будуть враховані при плануванні методичної роботи на 2016/2017 н.р. Рішення: Заступнику директора школи Саціній Н.Л.:
Соціально-психологічній службі постійно проводити дієву соціально-просвітницьку та профілактичну роботу з питань впровадження державного стандарту початкової освіти. Педагогічному колективу протягом 2016/2017 навчального року з метою ефективного впровадження вимог державного стандарту загальної середньої освіти:
Наталя Саціна, заступник директора КЗ "Луцька ЗОШ І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради" | |
Переглядів: 3570 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |