ПАМ’ЯТКА
«Основні правила на шляху формування компетентності»
- Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета.
- На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень - завтрашній активний член суспільства.
- Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
- Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
- Необхідно частіше використовувати запитання “чому”, щоб навчити мислити причинно-наслідково.
- Завжди пам'ятайте, що знає не той, хто переказує, а той хто застосовує на практиці. Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.
- Творче мислення розвивайте всебічними аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
- Вчитель-предметник має слідкувати за способом та формою висловлювання думки учнів. Слід частіше показувати учням перспективи їх навчання.
- Використовуйте схеми, плани тощо, щоб забезпечити системність знань.
- У процесі навчання обов'язково враховуйте суб’єктний досвід дитини, її індивідуальні особливості та інтереси, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
- Будьте поінформованими в галузі наукових досліджень зі свого предмета.
- Заохочуйте і стимулюйте дослідницьку діяльність школярів. Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі.
- Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю. Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчитися всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.
|